سئو سایت برای کسب و کارها در شهر اردبیل
صفحه اول گوگل شود و بیشتر دیده شوید بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو گر یا به اختصار سئو یکی از یکی از نیاز های اساسی وب سایت های امروزی است. ما با داشتن چندین سال تجربه در سئو و با بروز بودن در تکنیک های سئو مدرن که هر ساله پیشرفت و تغییر میکند وب سایت شما را به صورت کاملا تضمینی به صفحه اول گوگل میاوریم و رتبه و اعتبار وب سایت شما را نسبت وب سایت های رقیب شما افزایش میدهیم.

سئو سایت در اردبیل

سئو سایت در اردبیل

داشتن یک وب سایت عالی بسیار مهم است، البته در صورتی که وب سایت شما بازدید کننده داشته باشد و بتوان آن را از طریق موتور های جستجوگر به آسانی پیدا کرد، در صورتی که وب سایت وب سایت شما بازدید کننده کمی دارد و یا در موتور های جستجوگر نشان داده نمیشود، می توان با بهینه‌سازی وب سایت شما برای موتور های جستجوگر تعداد بازدید کننده گان وب سایتان را از طریق موتور های جستجوگر مانند گوگل افزایش دهید و بدون هزینه کردن برای تبلیغات، کاربران جدیدی را که بدنبال محصولات و خدمات شما هستند به کسب و کار تان جذب کنید. ارد وب با چندین سال تجربه در سئو، خدمات سئو وب سایت در شهر اردبیل را به صورت سئو داخلی و سئو خارجی وب سایت برای کسب و کار های شهر اردبیل ارائه میدهد.

سئو وب سایت به دو قسمت اصلی سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم میشود. سئو داخلی به ساختار، نحوه توسعه، سرعت وب سایت شما توسط توسعه دهنده وب و همچنین محتوای موجود در وب سایت شما مربوط میشود و سئو خارجی به اعتبار و امتیازی که وب سایت های دیگر و شبکه های اجتماعی به وب سایت شما میدهند مربوط میشود، سئو داخلی و خارجی وب سایت مکمل یک دیگر هستند و درصورتی که مشکلی در یکی از آنها وجود داشته باشد، از اعتبار کل وب سایت شما در موتور های جستجوگر کم میشود .

سئو داخلی وب سایت

سئو داخلی

به مجموعه ای از تکنیک ها که در وب سایت استفاده میشود تا رتبه وب سایت شما افزایش پیدا کند، سئو داخلی می گویند، از تکنولوژی هایی که برای ساخت وب سایت استفاده میشود تا کلماتی که در مقالات و صفحات وب سایت استفاده میشود. کنترل و تمرکز بر سئو داخلی وب سایت به تنهایی می تواند تاثیر بسیاری در رتبه وب سایت شما بگذارد و می توانید هم کاربران را به صورت مستقیم و از طریق موتور های جستجوگر جذب کنید.

ساختار لینک وب سایت

لینکی که برای هر صفحه وب سایت خود استفاده میکنید، تاثیر مستقیمی در رتبه وب سایت شما دارد. هنگام ساخت وب سایت، باید این نکته مهم را در نظر گرفت که ساختار فعلی لینکها چه تاثیری بروی صفحاتی که در آینده ساخته خواهند شد، میگذارد. برای مثال میتوان با دو روش ساب دامین یا ساب فولدر به وب سایت خود بلاگ اضافه کنید .


https://ardweb.ir/blog
یا
https://blog.ardweb.ir


ساختار لینک اول (ساب فولدر) نسبت به ساختار لینک دوم (ساب دامین), برتری قابل توجهی دارد. علاوه بر اینکه راحت تر می توانید بازدهی وبلاگ خود را دنبال کنید، بدلیل اینکه ساب فولدر ها زیرمجموعه ای از وب سایت هستند، اعتبار وبلاگ به اعتبار کلی وب سایت اضافه میکند. در نتیجه اعتباری که وبلاگ شما از بک لینک ها بدست می آورد باعث افزایش اعتبار کل وب سایت و بقیه زیرمجموعه های وب سایت میشود. در صورتی که در ساب دامین ها اعتبار هر ساب دامین به صورت جداگانه سنجیده میشود.

تنها نکته مهم در ساب فولدر ها این است که تعداد ساب فولدر ها تا حد ممکن کم نگه دارید. اینکار باعث میشود موتور های جستجوگر به راحتی و در زمان کمتر بتوانند صفحات شما بررسی کنند. هنکام نوشتن مقالات سعی کنید ساختار لینک نسبت عنوان مقاله خلاصه تر باشد. برای مثال عنوان "آموزش تنظیم آپاچی در سرور های لینوکس" را در نظر بگیرید.


https://ardweb.ir/blog/تنظیم-آپاچی-در-لینوکس
به جای
https://ardweb.ir/blog/آموزش-تنظیم-آپاچی-در-سرورهای-لینوکس


درصورتی که از وردپرس استفاده میکنید، پلاگین هایی مانند یاهوست، ساختار لینک را به طور اتوماتیک از روی عنوان مقاله انتخاب میکنند، پیش از انتشار مقالات تا جای ممکن ساختار لینک را خلاصه تر کنید. همچنین از ساختار لینک های مبهم مانند ساختار اعدادی "https://ardweb.ir/blog/62" استفاده نکنید و از کلمات مرتبط با متن های موجود در صفحات استفاده کنید.

متاتگ توضیحات

متاتگ توصیحات (Meta Descriptions) یکی از اولین متن های وب سایت است که به کاربران جستجوگر در موتور های جستجوگر نشان داده میشود. به جز عنوان و لینک، این بهترین شانس شما برای نمایش محتوای صفحه و جذب کاربر است. همچنین متاتگ ها اطلاعات خلاصه ای به موتور های جستجوگر می دهد که وب سایت شما در مورد چه موضوعی است تا وب سایت قبل خزیده شدن کامل (بررسی کامل صفحات) در موتور های جستجوگر فهرست و ذخیره شود. هنگام ساخت متاتگ توضیحات برای صفحات باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید تا بیشترین اعتبار را برای سئو داخلی کسب کنید.


  • همیشه از کلید واژه ها در متاتگ توضیحات استفاده کنید، اینکار باعث می شود هنگام نمایش در موتور های جستوگر کلید واژه پرنگ تر نشان داده شود.
  • سعی کنید متاتگ توضیحات بیش از 160 کارکتر نباشد، گوگل بیش از 160 کارکتر را نشان نمیدهد.
  • مطمئن شوید مفهوم کلی متن های موجود در صفحه را به کاربرانی که دنبال این مطلب هستند می رساند.

انجام سه فوق بالا نه تنها باعت میشود موتور های جستجوگر به راحتی صفحات شما پیدا و سپس فهرست و ذخیره کنند، بلکه باعث میشود تا کاربران به سادگی و راحتی جذب وب سایت شما شوند. تکرار این کار توسط کاربران به دلیل اینکه مطلب شما بیشترین کاربر را جذب می کند باعث میشود رتبه شما بهتر از قبل شود.

متاتگ عنوان

متاتگ عنوان (Title Tag) به موتور های جستجو گر می گوید چه عنوانی را در صفحات نتایج موتور های جستجو گر نشان دهد. مطمئن شوید همیشه متاتگ عنوان کمتر از 70 کاراکتر است و کاملا صحیح و بدون مشکل است. برخی از جایگاه هایی که متاتگ عنوان نشان داده می شود.


  • بالای صفحات نتایج موتور های جستجو گر.
  • تب های مرورگر.
  • پست های شبکه های اجتماعی.

هنگام نوشتن متاتگ عنوان مطمئن شوید که از عنوان های منحصر به فرد برای صفحه استفاده میکنید، همچنین از عبارت های کلیدی که بیشترین احتمال استفاده توسط کاربران وجود دارد استفاده کنید. این کار باعث میشود تا شما اطمینان حاصل کنید که صفحات تکراری در وب سایت شما وجود ندارد و همچنین برای موتور های جستجوگر آسان تر است تا خلاصه ای از محتوای صفحات وب سایت را دربافت کنند. بدلیل اینکه به اشتراک گذاری صفحات در شبکه های اجتماعی که خود بخش مهمی از سئو خارجی وب سایت است، در صورتی که صفحه ای عنوان غلط و یا نامفهومی داشته باشید، می توانید به اعتبار وب سایت شما صدمه بزند.

ساختار محتوا

احتمالا اولین چیزی است که هنگام شنیدن سئو داخلی به آن فکر میکنید ساختار محتوا است. در ظاهر، ساختار محتوا به الگویی که متن صفحات را به خوانندگان نشان داده میشود اشاره میکند اما اهمیت این موضیوع بسیار بیشتر است. چگونگی ساختار محتوا سایت به موتور های جستجوگر کمک میکند تا اطلاعات را راحتر تجزیه و دسته بندی کنند، همچنین برای کاربران خواندن متن راحتر است و میتوانند از طریق سر تیتتر ها به راحتی متن مورد نیاز خود را پیدا کند.

هنگام ساخت یک صفحه جدید یا نوشتن یک پست در بلاگ وب سایت، با استفاده از سرتیتر ها بخش های متمائز را از یک دیگر جدا کنید. این عمل را میتوان با تگ های سرتیتر که ساختار زیرمجموعه ای متن را میسازد، انجام داد. بعنوان نمونه تگ های H1,H2,H3 و غیره.


  • تگ های H1 برای عنوان صفحه استفاده میشوند
  • تگ های H2 برای عنوان های فرعی صفحه استفاده میشوند
  • تگ های H3 بعنوان زیرمجموعه های تگ های H2 و برای تقسیم بندی بیشتر و خلاصه سازی استفاده میشوند

چهارچوب متن باید به صورت زیر باشد:


چه هنگام بازدید کاربران و یا بررسی وب سایت شما موتور های جستجوگر، این ساختار کمک می کند تا احساس کنند با بیشتر خواندن، بیشتر یاد می گیرند. به دلیل اینکه موتور های جستجوگر به تگ های H1 ارزش بیشتری نسبت به تگ های H2 و بعد H3 میدهند، مهم است که اول از تگ H1 و سپس تگ های مرتبط H2 با آن استفاده کنید. این کمک میکند تا متن صفحه یا مقاله رتبه بالاتری نسبت مقاله های مشابه بر اساس کلید واژه های جستجو شده بدست آورد.

برای ارائه نمایه کلی و خلاصه از وب سایت به کاربرانی که کلید واژه های معینی را جستجو کرده اند، استفاده از سرتیتر ها بهترین راه ممکن است. اینکار باعث جدا شدن متن از یک دیگر و افزایش خوانایی متن میشود و همچنین از طولانی و خسته کنندگی متن جلوگیری میکند. تجربه ای که کاربر هنگام متن پیدا میکند به اندازه ارزش متنی که نوشته شده است مهم است. اگر کسی نتواند آن را بخواند، پس تاثیری در رتبه وب سایت شما نخواهد گذاشت.

متن جایگزین عکس

متن جایگزین عکس (Image Alt Text) همانطور که از نامش پیداست، هنگامی که عکس بارگذاری نمیشود، به جای عکس متن جایگزین عکس نمایش داده میشود. این کار روشی برای ارائه توضیحی درباره محتوای عکس است. انتخاب متن جایگزین عکس یکی از مهمترین بخش های سئو داخلی است. هنگامی که موتور های جستجوگر وب سایت شما را بررسی می کنند، دسترسی به متن جایگزین عکس بسیار راحتر و سریعتر از خود عکس است. نوشتن متن جایگرین عکس کاری بسیار ساده است اما باید از زیاده روی و یا خلاصه نویسی بیش از حد جلوگیری کنید. عکس زیر درباره چند دوچرخه سوار هستند که در حال صحبت هستند.

سه مرد دوچرخه سوار در حال صحبت

برای مثال ما متن "سه مرد دوچرخه سوار در حال صحبت" را برای عکس بالا در نظر گرفیتم که می توانید در شکل زیر مشاده کنید.

An example for image tag and alt attribute

هنگامی بازدید کاربری از وب سایت اگر عکس موردنظر بارگذاری نشود و یا اگر کاربری نابینا که دستگاه های خواننده متن استفاده میکند در حال استفاده از وب سایت باشد, آنها می فهمند که عکس موردنظر درباره چیست, بدون آنکه عکس را ببینند. همیشه سعی کنید از عکس هایی که متن مرتبط هستند استفاده کنید تا بتوایند از کلید واژه های مرتبط به متن در متن جایگزین عکس استفاده کنید.

لینک سازی داخلی

هرچه محتوای به وب سایت خود اضافه کنید، می توانید اطلاعات ارزشمندتری را به مخاطبانتان انتقال دهید. هنگام ساخت محتوا، این نکته را در بگیرید که موضوعاتی که به یک دیگر مرتبط هستند، چگونه می توانند در تجربه کاربران تاثیر بگذارند. نه فقط به این دلیل اینکه ربات های خزنده (ربات هایی که وب سایت را بررسی میکنند) سریعتر می توانند وب سایت شما بررسی کنند بلکه اینکار باعث میشود تا کاربران بیشتر از وب سایت شما استفاده کنند.

هنگام ساخت محتوا، اگر قبلا صفحه یا مقاله ای ساخته اید که به محتوا جدیدی مرتبط است، می توانید به آن صفحه یا مقاله در داخل محتوای جدید لینک سازی کنید، این کار باعث میشود تا کابر بیشتر درباره یک یا چند موضوع یاد بگیرد و برای خواندن مطالب بیشتر، وسوسه شود. همچنین اینکار تاثیر بسیار زیادی در سئو داخلی وب سایت دارد.

سرعت و واکنشگرایی وب سایت

هرچه محتوای بیشتری به وب سایت خود اضافه کنید، موتور های جستجوگر اعتبار بیشتری به وب سایت شما میدهند و رتبه وب سایت شما بالاتر میرود. اگر وب سایت شما سریع از وب سایت های دیگر باشد، رتبه بالاتری میگیرد. پس مهم است که از تکنولوژی هایی در ساخت و اجرای وب سایت استفاده شود که باعث شود وب سایت شما به راحتی در همه دستگاه های هوشمند و مهم ترین آنها یعنی دستگاهی همراه (موبایل و تبلت) با سرعت بالا و کمترین زمان بارگذاری شود.

با توجه به اینکه ۶۰ درصد کاربران دنیای اینترنت از موبایل استفاده میکنند، باید وب سایت شما به صورت واکنشگرا باشد زیرا بخش مهمی از سئو داخلی است. وب سایت های واکنشگرا با توجه به اندازه دستگاه های هوشمند اندازه و مکان المنت ها در آن تغییر می کند تا کاربران به راحتی از وب سایت استفاده کنند. اگر کار کردن با وب سایت در موبایل سخت باشد, به مرور زمان وب سایت اعتبارش را از دست می دهد.

گوگل چند ابزار برای تست سرعت وب سایت و تست بهینه بودن وب سایت برای موبایل توسعه داده است. در صورتی وب سایت اشکالاتی داشته باشد، این ابزار به شما کمک می کند تا اشکالات را برطرف کنید.

سئو خارجی وب سایت

سئو خارجی

به فاکتور های که خارج از وب سایت باعث افرایش رتبه وب سایت میشود، سئو خارجی میگویند. سئو خارجی خوب باعث افزایش آگاهی از برند، تقویت تعامل با محتوای وب سایت شما و افزایش رتبه شما در موتور های جستجوگر میشود. به طور کلی کیفیت سئو داخلی وب سایت تاثیر زیادی بر سئو خارجی میگذارد. به همین دلیل در ابتدای این مطلب ما درباره سئو داخلی صحبت کردیم.

بکلینک ها

یکی از اولین محرک های سئو خارجی، تعداد و کیفیت بک لینک ها به وب سایت شما است. گرفتن بک لینک از وب سایت های با اعتبار و مرتبط با وب سایت شما باعث افزایش قابل توجه رتبه وب سایت شما میشود. این افزایش بدلیل این است که موتور های جستجوگر مطالب را بر اساس ارتباطی که با یک دیگر دارند، طبقه‌بندی میکنند. هنگامی که یک وب سایت دیگر، وب سایت شما را بعنوان منبع یا یکی از منابع معرفی میکند، مقداری از اعتبار آن مقاله به وب سایت شما اختصاص پیدا میکند و باعث میشود تا موتورهای جستجوگر و همچنین کاربران، ارزش بیشتری به محتوای شما بدهند. نکاتی که باعث افزایش کیفیت بک لینک میشود:


  • ارزش وب سایت
  • مرتبط بودن مطالب
  • ار متن انکر استفاده شود

هنگامی که این نکات رعایت شود، به موتورهای جستجوگر این پیام ارسال میشود که شما محتوایی مرتبط و بهینه برای وب سایت خود ساخته اید. شما میتوانید تعداد و کیفیت بک لینک های وب سایت خود را از طریق ابزار هایی مانند ahrefs بررسی کنید.

ارزش وب سایت

به میزان اعتباری که موتور های جستجوگر به وب سایت میدهند، ارزش یا همان قدرت وب سایت می گویند. ارزش وب سایت امتیازی بین 0 تا 100 است که به فاکتورهای بسیار مرتبط است. چند فاکتور مهم در ارزش وب سایت:


  • تجربه کاربران
  • تعداد ورودی ترافیک
  • نمایه کلی بکلینک ها
  • عبارت های جستجوی مرتبط

هرچه محتوای موجود در وب سایت شما به یک موضوع بیشتر تمرکز کند, ارزش وب سایت بالاتر میرود و باعث میشود ترافیک بیشتری بدست آورید، سعی نکنید همه موضوعات را پوشش بدهید، این کار باعث می شود کاربران احساس کنند وب سایت و محتوای آن پیچیده است و تخصصی نیست. برای مثال صحیح نیست که یک وب سایت همزمان بروی محتوای پزشکی و در کنار آن بروی مطالب نجوم تمرکز کند.

به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

موتور های جستجوگر همواره بدنبال این هستند که ببیند وب سایت شما تا چه اندازه در دنیای اینترنت رشد کرده است. با اینکه رابطه بین رتبه وب سایت در صفحات نتایج جستجو و به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی کاملا معلوم نیست. اما وب سایت هایی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته میشوند رتبه بالاتری در صفحات نتایج جستجو به دست می آورند. بهتر است در شبکه های اجتماعی برای وب سایت خود یک صفحه بسازید و درباره وب سایت خود محتوای متنی (توییتر), تصاویر (اینستاگرام) و حتی ویدیو (یوتوب) تولید و پست کنید.

همچنین دکمه های به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی در وبلاگ خود قرار دهید تا در صورتی که کاربران احساس کردند محتوای وب سایت شما با ارزش است، به راحتی بتوانند آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

سئو داخلی و سئو خارجی مکمل یک دیگر هستند

با انجام صحیح سئو داخلی و سئو خارجی وب سایت، شما شانس بیشتری برای افزایش رتبه در صفحات نتایج جستجو بدست می آورید. با سئو داخلی، وب سایتی می سازید که برای کاربران و موتور های جستجوگر قابل درک است و کاربران میتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. با سئو خارجی شما دیگران را از محتوای وب سایت خود آگاه میکند. هنگامی که شما دو استراتژی را با هم ترکیب کنید، سئو قدرتمندتری خواهید داشت.

چرا سئو سایت مهم است؟

چرا سئو سایت مهم است

امروزه افراد زیادی از موتور های جستجوگر مانند گوگل، برای پیدا کردن جواب سوالات و نیازی های خود استفاده میکند، بهینه بودن وب سایت شما برای موتور های جستجوگر (سئو) اهمیت زیادی دارد. گوگل تصمیم می گیرد که وب سایت شما چه ارزش و رتبه ای دارد. بر اساس قوانین موتور های جستجوگر وب سایت ها باید به صورت منصفانه رتبه بندی شوند، وب سایت هایی که در صفحات نتایج گوگل نشان داده میشوند که لیاقت آن را دارند و به همین دلیل کاربران به آن اعتماد میکنند.

با توجه به هزینه های سرم آور تبلیغات متنی و تصویری در دنیای دیجیتالی و بازدهی بسیار پایین آن, بدلیل آنکه کاربران امروزی این نوع تبلیغات را نادیده میگیرند و با ابزارها مسدوده کننده تبلیغات، از نمایش آنها جلوگیری میکنند، سئو مدرن جایگزین مناسبی است. شما کاربرانی را به وب سایت و یا کسب و کار خود جذب میکند که به دنبال خدمات و محصولات شما هستند. طبق آخرین تحقیقات بازدهی سئو نسبت به روش های سنتی بسیار بالا است و قطعا ارزش وقت و هزینه ای که میکنید را دارد. اگر سوالات بیشتری دارید، ما همیشه منتظرم پیام ها و تماس های شما هستیم و صمیمانه جواب سوالاتتان را می دهیم. همین الان تماس بگیرید :)