طراحی سایت برای کسب و کارها در اردبیل
هدف ما ساخت وب سایت نیست بلکه ساخت بهترین وب سایت برای شماست هر کسی می تواند وب سایت بسازد اما تنها کسانی که در این حرفه متخصص و به آن علاقمند هستند می توانند بهترین و مناسب ترین وب سایت را با توجه به نیاز شما طراحی و توسعه دهند. طراحی سایت تخصص ماست. ما همواره از بهترین و محبوب ترین فریم ورک ها و زبان های برنامه نویسی که ایمن و بروز هستند برای طراحی و توسعه وب سایت هایمان استفاده میکنیم.

طراحی سایت در اردبیل

طراحی سایت اردبیل

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، تغییر نوع زندگی افراد جامعه و کمبود زمان بدلیل وجود مشغله های زیاد, روز به روز به تعداد کسانی که از گجت های هوشمند مانند تلفن های همراه و... برای انجام کارهای روزمره استفاده میکنند افزوده میشود، در دنیای امروزی نحوه انجام کار ها به صورت غیر حضوری و توسط وب سایت ها، وب اپلیکیش ها، اپلیکیش های اختصاصی و از طریق اینترنت انجام می شود. در چند سال گذشته کسب و کار های اینترنتی به سرعت جایگزین کسب و کار های سنتی شده اند و در آینده ای نه چندان دور کسب و کار های غیر اینترنتی به طور کامل حذف خواهد شد.

شما هم بهتر است از همین امروز شروع کنید و به جای اینکه کسب و کار خود را محدود به یک شهر و تعداد اندکی از افراد جامعه بکنید، می توانید کسب و کار خود به یک یا چند کشور گسترش و فروش و تعداد مشتریان خود را افزایش دهید. با توجه به این که شهر اردبیل تاکنون از پتانسیل های خود در دنیای وب به طور احسنت استفاده نکرده است، ما بستری مناسب برای ارائه طراحی وب سایت در اردبیل و پیشرفت کسب و کارهای شما در دنیای وب را در شهر اردبیل فراهم کرده ایم، تا کسب و کار شما اعتبار بیشتری کسب کند و ارزشمند تر از قبل شود.

مهمترین خصوصیات یک وب سایت

مهمترین خصوصیات یک وب سایت

یک وبسایت به دو بخش اصلی فرانت اند (سمت کاربر) که نمایه کلی وب سایت به کاربران نمایش داده میشود و بک اند (سمت سرور) که اطلاعات در آن ذخیره , ویرایش و خوانده میشود، تقسیم میشود، مهمترین فاکتور های فرانت اند رابط کاربری، تجربه کاربری و کم حجم بودن برای بارگزاری سریع می باشد و مهمترین فاکتور های بک اند سرعت آماده‌سازی و تضمین ایمنی اطلاعات ذخیره شده در سرور و دفع حملات مخرب هکر ها است.

رابط کاربری وب سایت

رابط کاربری

به مجموعه ای از طرح های بصری، ساختار صفحات، قلم متن، انیمیشن ها، عکس ها و هر نوع عنصری که رابطه میان کامپیوتر ها با انسان ها را تصحیل میکند، رابط کاربری (User Interface) یا به اختصار UI می گویند. رابط کاری نقش بسیار مهمی در جذب و حفظ کاربران دارد چون طرح و نمایه کلی وب سایت یا نرم‌افزار شماست. امروزه رابط های کاربری قدیمی که بسیار شلوغ و پیچیده بودند در نظر کاربران جذاب نیستند و رابط های کاربری ساده به سرعت در حال افزایش محبوبیت هستند. رابط کاربری باید بگونه ای باشد که کاربر بتواند در کمترین زمان ممکن به هدف خود در وب سایت یا نرم‌افزار شما دست پیدا کند.

ما از رابط کاربری متریال دیزاین شرکت گوگل (Google Material Design), بوتسترپ (Bootstrap), تیلویند سی اس اس (Tailwindcss) و... با توجه به سلیقه مشتریان برای طراحی وب سایت ها و نرم افزارهایمان استفاده میکنیم تا کاربران شما هنگام استفاده از وب سایت یا نرم‌افزار شما احساسی خوشایند و رضایت داشته باشند.

خصوصیات یک رابط کاربری خوب

برای داشتن یک رابط کاربری برازنده باید به یاد داشته باشیم که کاربران انسان هایی هستند که می خواهند احساس راحتی در تعامل با رابط کاربری داشته باشند و از نظر روانی دارای ظرفیت محدودی هستند. برای همین باید دستورالعمل های زیر حتما اجرا شود:

  • محل اجرای دکمه ها و المنت های رایج باید قابل پیش بینی باشند تا کاربران بتواند به صورت غیر ارادی در همه جا از آنها استفاده کنند
  • رابط کاربری باید دارای ظرفیتی بالا برای کشف شدن، داشته باشد، ایکون های دارای توضیح، سایه دکمه ها و غیره
  • رابط ها باید تا حد ممکن ساده باشند، فقط المنت هایی که کاربر ممکن است به آن نیاز داشته باشد
  • به چشم کاربرها احترام گذاشته شود و چیدمان را با توجه با آن بسازید
  • تعداد عملیات های که برای انجام یک کار لازم است را حد ممکن کاهش دهید، کاربران دوست دارند تا در کمترین زمان ممکن به هدف خود در هنگام تعامل با رابط کاربری برسند
  • کنترل ها باید در کنار اشیایی باشد که کاربر میخواهد آن را کنترل کند، برای مثال باید دکمه ثبت در نزدیکی فرم باشد
  • با ارائه بازخورد ها، سیستم پاسخوگویی و اقدامات، کاربران باید از اطلاعات اگاه شوند
  • باید از پترن های طراحی مناسب برای کمک به کاربران و کاهش اتلاف وقت استفاده شود و از پیچیدگی هایی که باعث سردرگمی کاربران میشود اجتناب شود
  • ثبات برند حفظ شود
  • رابط کاربری باید بگونه باشد که کاربر به صورت طبیعی برای مراحل بعد آماده باشد

وب سایت های ساخته شده باید دارای صفحات، رنگ ها، روشنایی و کنتراست ناسب باشد تا توجه کاربران را به مهمترین بخش های رابط کاربری جلب کند. برای اینکه بهترین رابط ها , بدون رابط ها هستند(ساده بودن), رابط کاربری باید به کاربران احساس ارتباط مستقیم، قابل دسترس بودن، کنترل راحت (بهترین تجربه کاربری) را ارائه دهد تا کاربر فراموش کند که از یک رابط کاربری استفاده میکند، پس باشد همیشه این سؤال را در ذهن داشته باشیم که ایا میتوان رابط کاربری را ساده‌تر کرد ؟

تجربه کاربری

به طور کلی به تجربه کاربران هنگام استفاده از محصولات فیزیکی یا مجازی مانند وب سایت ها یا نرم افزارها و خدمات یک کمپانی، تجربه کاریری میگویند. تجربه کاربری خوب و بد با توجه به راحتی یا سختی تعامل با المنت یا عنصر خاصی در محصولات و خدمات سنجیده میشود. مهمترین فاکتورهایی که هنگام ایجاد تجربه کاربری باید به آنها توجه داشت : قابل استفاده بودن، مفید بودن، خواستنی بودن، در دسترس بودن، آشکار بودن، با اعتبار و با ارزش بودن.

ما با بررسی دقیق اهداف و مشکلات کسب و کار شما و نیاز های اساسی کاربران شما و رعایت هفت قانون اصلی طراحی تجربه کاریری، وب سایتی را برای شما طراحی و توسعه میدهیم که کاربران شما در کمترین زمان ممکن و به راحتی به اهداف خود در وب سایت شما دست پیدا کنند و از کار کردن و استفاده از محصول شما تجربه ای لذت بخش به یاد داشته باشند.

اصول تجربه کاربری

  • تمرکز روی کاربر
  • اولویت قابل استفاده بودن
  • ایجاد ثبات
  • استفاده از سلسله مراتب بصری
  • کنترل توسط کاربران
  • طراحی برای دسترسی پذیری

تمرکز روی کاربر

بدون کاربران تجربه کاربری مفهومی ندارد، بنابراین بسیار مهم است که کاربران را هدف اصلی در تجربه کاربری قرار دهیم. باید فرایند طراحی با تمرکز به کاربران صورت بگیرد. پس باید نیازها و اهداف کاربران را شناسایی کنیم.

باید این نکته را در نظر بگیریم که کاربر فقط خودمان نیستیم و تجربه کاربری با انجام تحقیقات به گونه ای طراحی شود که برای استفاده توسط کاربران واقعی مناسب باشد. اهداف کسب و کار بسیار مهم است. با این حال اگر محصول، نرم‌افزار، سیستم یا خدمات کاربران را به اهدافشان نرساند، باعث خستگی آنها خواهد شد. تحقیق درباره نیاز های کاربران و تست محصول هنگام فرایند طراحی کمک میکند تا مشکلات شناسایی و رفع شود. رفع مشکلات در مراحل ابتدایی طراحی هزینه و زمان کمتری نیاز دارد، در حالی که اگر محصول عرضه شود، همیشه رفع مشکلات هزینه های زیادی خواهد داشت.

اولویت قابل استفاده بودن

قابل استفاده بودن بخش مهمی از تجربه کاربری است. میزان سهولت انجام کاری که کاربر می خواهد با محصول یا نرم‌افزار شما انجام دهد را مورد سنجش قرار می دهد. میزان قابل استفاده بودن خوب به معنی این است که کاربر بتواند اقدامات مورد نظر خود را به راحتی انجام دهد، انجام کار ها در زمان کم باعث احساس رضایت کاربران خواهد شد.

تست های قابل استفاده بودن روشی با ارزش بسیار بالاست. تست کردن می تواند مشکلات رایج را در مراحل ابتدایی تشخیص داده و به آسانی حل شود. ممکن است که محصول شما دارای ظاهری جذاب باشد اما اگر کاربران نتوانند از آن استفاده کنند، احتمالا از استفاده محصول شما منصرف شوند و از محصولات جایگزین رقبا استفاده کنند. صرف کردن زمان و انرژی برای تست های قابل استفاده بودن به موفقیت آینده محصول یا خدمات شما کمک بسزایی خواهد کرد

ایجاد ثبات

در حالی که طراحی محصولی منحصر بفرد و خلاقانه ممکن است وسوسه آمیز باشد، ثبات یکی اصول اولیه طراحی تجربه کاربری است. بر اساس قانون جیکوب در تجربه کاربری اینترنت : "اکثر کاربران زمان خود را در وب سایت های دیگر سپری میکنند. به این معنی که کاربران ترجیح میدهند وب سایت شما شبیه وب سایتی باشد که از قبل با آنها کار کرده اند."

انسان ها صفت آشنایی را می پسندند، پس ثبات در طراحی باعث کاهش سردرگمی که خود باعث میشود محصول شما بیشتر قابل استفاده باشد و درک شود. بسیار مهم است که از الگو های طراحی رایج، المنت ها و فعل و انفعالاتی که کاربران با آنها راحت هستند استفاده شود. طراحی با المنت هایی که احساس آشنایی به کاربران میدهد نه تنها امکان قابل استفاده بودن بلکه یادگیر پذیر بودن محصول شما را برای کاربران با توجه به تجربه قبلی شان بهبود میدهد. هر چه محصول برای کاربران آشناتر باشد، سریعتر می توانند از محصول شما استفاده کنند. بهتر است که همیشه از المنت ها، رنگها و سبک های با ثبات استفاده شود.

استفاده از سلسله مراتب بصری

سلسله مراتب بصری یکی از اصول اولیه طراحی بصری است. سلسله مراتب بصری واضح چشم کاربران را به مهم ترین المنت های موجود در صفحه هدایت میکند. با استفاده از اصول طراحی مانند اندازه ها، رنگها و کنتراست، می توان المنت های مهم موجود در صفحه را برجسته کرد. یک سلسله مراتب بصری خوب به کاربران کمک میکند تا در صفحات به راحتی گشت و گذار کنند، محتوای صفحه را درک کنند و قابل استفاده بودن محصول یا خدمات را بهبود میدهد.

درک اهمیت اصول طراحی بصری , مانند سلسله مراتب بصری , به رابط کمک میکند تا برجسته شود و به کسانی که با آن در تعامل هستند تجربه خوشایندی ارائه دهد.

کنترل توسط کاربران

طراحی تجربه کاربری عالی به کاربران سطح های مختلفی از آزادی هنگام استفاده از محصول یا خدمات به کاربران میدهد. کاربران باید بتوانند بروی تصحیح اشتباهات یا تغییر در صورتی که تصمیم شان عوض شد کنترل داشته باشند , بتوانند به عقب برگردند، یک عملیات را ببندند یا کامل لغو کنند.

همانطوری که اصل کنترل توسط کاربر و آزادی جیکوب میگوید: "کاربران معمولا اشتباه میکنند یا تصمیمشان عوض میشود، به آنها اجازه دهید تا از یک مسیر خارج شوند یا که آخرین کارشان را لغو کنند و به وضعیت قبلی که سیستم ارائه می کند برگردند. کاربران اغلب به اشتباه کارکردهای سیستمی را انتخاب می کنند و برای خروج از حالت ناخواسته بدون نیاز به انجام گفتگوی طولانی، به یک "خروج اضطراری" مشخص شده نیاز دارند."

دادن توانایی کنترل عملیات ها یا لغو یک اشتباه به کاربران، باعث بهبود کلی تجربه استفاده از محصول یا خدمات شما خواهد شد. بهتر است از پنجره های باز شونده و تایید کننده استفاده شود که از کاربر می خواهد قبل از حذف یا تأیید ثبت‌نام، اقدامی را تایید کند، و یک گزینه لغو را ارائه شود تا به کاربران اجازه دهد در صورت مرتکب اشتباه، به وضعیت قبل برگردند.

طراحی برای دسترسی پذیری

«دسترس‌پذیری» میزانی است که کاربران می‌توانند بدون در نظر گرفتن سطح بینایی، شنوایی، شناخت یا حرکت فیزیکی، یک سیستم را درک و هدایت کنند و با آن تعامل داشته باشند. طراحی برای دسترس‌پذیری به معنای طراحی برای کسانی است که نیازهای دسترسی مانند نیازهای فیزیکی، دیداری، شنیداری یا یادگیری/شناختی را نیازمند هستند.

تخمین زده می شود که 15٪ از جمعیت جهان دارای ناتوانی دائمی هستند و بسیاری دیگر دارای معلولیت های موقت یا در شرایطی هستند که توانایی تعامل با یک سیستم یا یک دستگاه را برای مدت کوتاهی دارند.

برای کمک به دسترسی بیشتر به اینترنت، W3C دستورالعمل‌های دسترسی به محتوای وب (WCAG) را ایجاد کرد که طیف گسترده‌ای از توصیه‌ها را پوشش می‌دهد. اینها شامل توصیه‌های عملی مانند حداقل کنتراست رنگ برای متن در پس‌زمینه که به کاربران با دید ضعیف کمک می‌کند تا متن را به راحتی بخوانند. هنگام طراحی محصول یا خدمات، همیشه باید دستورالعمل های WCAG پیروی و اجرا شود. طراحی برای دسترسی پذیری نه تنها قابلیت استفاده از محصول شما را برای افرادی با نیازهای اضافی افزایش می دهد، بلکه باعث بهبودی تجربه کلی کاربران می شود.

سرعت وب سایت

سرعت

عواملی که در سرعت وب سایت تاثیر مستقیم دارند عبارتند از : میزان منابع سرور، نوع سیستم عامل، وب سرور و تنظیم صحیح آن جهت پاسخ به درخواست ها، حجم وب سایت و زمان اجرای کدهای وب سایت در سمت سرور و کاربر. سیستم های مدیریت محتوا رایگان مانند وردپرس به دلیل اینکه برای طیف وسیعی از کاربران ساخته شده اند بسیار سنگین هستند و برای داشتن سرعت مناسب باید هزینه بیشتری پرداخت کنید، به همین دلیل ما برای هر کسب و کاری با توجه به نیاز هایش وب سایتی اختصاصی طراحی میکنیم و توسعه میدهیم که حجم بسیار کمی دارد و سرعت اجرای آن بسیار بالاست و مهم تر آنکه شما هزینه کمتری پرداخت میکند. همچنین منابع سرور، نوع سیستم عامل و وب سرور به صورت اختصاصی برای وب سایت شما بهینه خواهد شد.

تست سرعت وب سایت ارد وب

وب سایت ارد وب در کمتر از یک ثانیه به طور کامل بارگزاری میشود و امتیاز بالای ۹۷ را در تست سرعت موبایل و امتیاز ١۰۰ در تست سرعت دسکتاپ گوگل دریافت میکند. شما می توانید از طریق این لینک (نیازمند رفع فیلتر) نتیجه تست سرعت را ببینید. لطفا این تست را برای وب سایت های دیگری که در حرفه طراحی سایت مشغول هستند انجام دهید و خودتان امتیاز بالای ارد وب را با امتیاز های کمتر از ۲۰ آنها مقایسه کنید. بهترین بودن تصادفی نیست.

امنیت وب سایت

امنیت

امنیت وب سایت تاثیری زیادی بر کسب و کار دارد. امنیت وب سایت شما قابل اعتماد بودن و صلاحیت کسب و کار شما را نشان میدهد. همچنین در صورت ایمن نبودن وب سایت شما, موتور های جستجو گر وب شما را در لیست سیاه خود قرار خواهد داد که باعث کاهش اعتماد کاربران شما و از دست دادن کاربران خواهد شد. امنیت وب سایت شما به سرور و سرویس دهنده خدمات و نوع کدنویسی وب سایت بستگی داد.

ما همیشه با بهترین سرویس دهنده گان خدمات وب مستری که از سخت‌افزار های قوی برای دفع حملات استفاده میکنند، همکاری میکنیم، همیشه از آخرین نسخه های نرم‌افزار و سیستم عامل هایی که بدون آسیب پذیری هستند، استفاده میکنیم، تمامی وب سایت های ساخته توسط ارد وب در مقابل حملات سخت افزاری و آسیب پذیری های نرم افزاری همچون XSS, CSRF, DDOS و... کاملا ایمن هستند.

چرا کسب و کار شما به یک وب سایت نیاز دارد ؟

نیاز کسب و کار ها به وب سایت

امروزه همه کسب و کار های حرفه ای یک وب سایت دارند. داشتن یک وب سایت افراد بیشتری را به کسب و کار و شما جذب خواهد کرد و درآمد بیشتری کسب خواهید کرد. همچین در نظر مشتریان شما، دارای ارزش و اعتبار بیشتری خواهید بود چون وب سایت شما باعث میشود کسب و کار تان حرفه ای و مدرن تر به نظر برسد. مشتریان به کسب و کارهایی که وب سایت دارد اعتماد بیشتری دارند.

آنگونه که همه فکر میکنند داشتن وب سایت سخت و پرهزینه نیست. کار کردن با وب سایت ها بسیار آسان است و می توانید در عرض چند ساعت به راحتی نحوه کار کردن با آن را یاد بگیرید. نسبت بودجه ای که برای یک وب سایت در قبال افزایش اعتبار، ارزش، اعتماد و سود کسب و کارتان هزینه می کنید بسیار ناچیز است.

با توجه به اینکه وب سایت شما ویترینی مجازی از کسب و کار شماست، مشتریان می توانند بهتر با کسب و کار شما آشنا شوند و جواب سوالات خود را در وب سایت شما پیدا کنند، این مزیت باعث کاهش اتلاف شما و مشتریان تان خواهد شد و می توانید از زمان خود برای کاری با ارزش تری استفاده کنید. اگر سوالات بیشتری دارید، ما همیشه منتظرم پیام ها و تماس های شما هستیم و صمیمانه و صادقانه پاسخ سوالاتتان را می دهیم. همین الان تماس بگیرید :)