صفر تا صد سئو , سئو چیست و چرا مهم است

دسته بندی سئو
۰
۹۶۲
2021-04-18 17:10:16
زمان مورد نیاز برای خواندن ۱۱ دقیقه
صفر تا صد سئو , سئو چیست و چرا مهم است

خوش آمدید! ما خیلی هیجان زده ایم که شما اینجایید!

اگر شما از قبل یک درک کلی از سئو و اینکه چرا مهم است دارید, می توانید این بخش را رد کنید (گر چه ما پیشنهاد میکنیم بهترین دستور العملی های گوگل و بینگ در آخر این  بخش مرور کنید, اطلاعات خوبی به شما میدهند ).

برای بقیه , این بخش کمک میکند تا دانش اساسی سئو را بدست بیاورد و با اعتماد به نفس به جلو بروید.

سئو چیست ؟

سئو مخفف “بهینه سازی موتور جستجو”است. فرایند افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت در کنار پیشرفت برند شما از طریق نتایج موتور جستجوی غیرپولی (به عنوان "ارگانیک" نیز شناخته می شود) است.

برخلاف مخفف, سئو همانقدر که درباره خود موتور های جستجوگر است درباره افراد نیز مربوط است.درباره اینکه مردم بفهمیم چه افرادی به صورت انلاین جست,وجو میکنند, دنبال چه پاسخی هستند, کلماتی که استفاده میکنند و مطالبی که به دنبال آن هستند. دانشتن پاسخ این سوالات به شما کمک میکند تا با افرادی که به صورت آنلاین جستجو میکنند ارتباط برقرار گنیم و به آنها راه حل ارائه دهیم.

اگر شما می دانید که یک طرف دیگر سکه سئو نیت کاربران است, ارائه آن به نحوی که خزنده موتور جستجو بتواند آن را پیدا و درک کند,طرف دیگر سکه سئو است.در این شما , شما هر دو را یاد میگیرید.

اصول اولیه موتور جستجو

موتوهای جستجو ماشین های پاسخ دهی هستند. اطلاعتی از میلیاردها محتوا را جمع و با هزاران فاکتور تشخیص میدهند چه محتوایی برای عبارت جستجو شده شما پاسخ مناسبی میدهد.

موتورهای جستجو اینکار را با کشف و دسته بندی محتوای موجود در اینترنت انجام میدهند ( صفحات وب, پی دی اف ها, تصاویر, ویدیوها, غیره). با یک فرایند که با نام “خزیدن و فهرست کردن” شناخته میشود و پس از آن مرتب سازی آنها برای اساس اینکه چگونه با پرسش مطابق دارند در فرایندی که با نام “رتبه بندی” نام گذاری میشود. ما در آینده خزیدن, فهرست کردن و رتبه بندی را با جزییات یبشتر در بخش دوم پوشش خواهیم داد.

کدام نتایج جستجو “ارگانیک" هستند؟

همانطور که قبلا گفتیم, نتایج جستجو ارگانیک آنهایی هستند که از طریق سئو موثر دریافت میشوند( نه از طریق تبلیغات).قبلا تشخیص این موارد بسیار آسان بود - تبلیغاتی که به صورت واضح برچسب گذاری شده بودند و بقیه نتایج در به صورت “10 لینک آبی” در زیر آنها لیست میشدند. اما حالا با تغییراتی در جستجو اعمال شده , چگونه میتوان نتایج جستجوی ارگانیک را تشخیص دهیم ؟

امروز صفحات نتایج موتور جستجو که به نام “SERPs” نیز شناخته میشود ---با تیبلیغات بیشتر و و قالب های نتایج پویا ( “امکانات SERP” نامیده میشود ) پر شده است. یکی از مثال های امکانات SERP اسنیپیت های ویژه (جعبه های پاسخگویی,. کاربران اینها را نیز پرسیده اند, تصاویر اسلاید و غیره. امکانات جدید SERP که همواره در حال پدید آمدن, توسط کاربرانی که به دنبال آن هستند هدایت و ساماندهی میشود.

 

برای مثال , اگر شما “آب و هوای دنور” را جستجو کنید, شما پیشبینی آب و هوای دنور را به صورت مستقیم در SERP میبینید به جای آنکه یک لینک به سایتی که ممکن است  اطلاعات بیش بینی آب و هوا را داشته باشد. و, اگر “پیتزا دنور” را جستجو کنید, شما بسته محلی را میبینید که نتایجی از مکان های مربوط به پیتزا دنور خواهید دید. راحت است, درسته؟

 

این نکته را در نظر بگیرد که موتورهای جستجو از تبلیغات کسب درآمد میکنند. هدف آنها بهترین جواب دهی به پرسش های کاربان است, تا جستجوگران دوباره برگزدند, و بیشتر در صفحات SERPs بمانند.

 

برخی از امکانات SERP در گوگل ارگانیک هستند و میتوانند از طریق سئو تحت تاثیر قرار بگیرند. این شامل اسنیپت ها ویژه (نتایج ارکانیک ارتقا یافته در جعبه های پاسخ دهی نمایش داده میشود) و سوال های مرتبط (موسوم به جبه های “کاربران اینها را نیز پرسیده اند”).

 

شایان ذکر است که ویژگی های جستجوی بسیار دیگری نیز وجود دارد که حتی آنهایی که تبلیغات پولی نیستند, به طور معمول نمیتوانند بوسیله سئو تاثیر تحت تاثیر قرار بگیرند. این ویژگی ها که معمولا اطلاعاتشان را از منابع داده اختصاصی , مانند ویکیپدیا, وب ام دی, و ای ام دی بی دریافت میکنند.

چرا سئو مهم است

در حالی تبلیغات پولی, شبکه های اجتماعی, و دیگر پلتفرم های آنلاین میتواند ترافیک به وب سایت ها ایجاد کند, اکثریت ترافیک آنلاین توسط موتور های جستجو کنترل میشود.

نتایج جستجوی ارگانیک دارایی های دیجیتال (وب سایت, دامین, پیچ شبکه های مجازی و غیره) بیشتری را پوشش میدهد.دارای اعباری بیشتری برای کاربران با تجربه است و کیلیک بیشتری از تبلیغات متنی دریافت میکند. برای مثال تنها 2.8 درصد از کاربران جستجوگرا انگلیس بروی تبلیغات پولی کلیک میکنند.

به طور خلاصه سئو دارای امکان ترافیک 20 برابر بیشتری نسبت به  PPC (کلیک در ازای پرداخت) چه در موبایل و چه در دسکتاپ است.

سئو همچنین از کانال های بازاریابی است که در صورتی به صورت صحیح اجرا شود, میتواند به صورت مستمر سود بیشتری در طول زمان داشته باشد. اگر شما محتوای خالصی که لیاقت رتبه بندی برای کلید واژه های صحیح را ارائه دهید, ترافیک ورودی شما میتواند در طول زمان چندین برابر شود, در صورتی که تبلیفت نیازمند افزایش پیوسته بودجه برای اراسل ترافیک به سایت شما است.

 

موتور های جستجو در حال باهوش شدن هستند, اما همچنان به کمک ما نیاز دارند.

 

بهینه سازی وب سایت شما میتواند اطلاعات بهتر ومفیدتری به موتور های جستجو ارائه دهد, بنابراین محتوای شما میتواند به طور شایسته فهرست و نتایج جستجو ها نمایش داده شود. 

آیا باید یک متخصص, مشاور, و یا سازمان ارائه دهنده خدمات سئو را استخدام کنم ؟

بستگی به پهنای باند, اشتایق به یادگیری و پیچیدگی وب سایت (های) شما دارد, شما میتوانید اصول سئو را خودتان اجرا کنید. یا شاید ترجیح بدهید که از یک متخصص کمک بگیرید, در هر صورت اشکالی ندارد. 

اگر زمانی به دنبال کمک بودید , بسیار مهم است که بدانید سازمان ها و مشاوارن ارائه دهنده خدمات سئو بسیاری “خدمات سئو ارئه میدهند”, اما به طور گسترده ای در کیفیت کار متفاوت هستند.دانستن اینکه که کدام کمپانی سئو خوب است میتواند باعث صرفه جویی بسیاری در زمان و هزینه شود, همانطوری که تکنیک های سئو اشتباه به جای کمک کردن به وب سایت شما  به آن صدمه بزند.

سئو کلاه سفید و کلاه سیاه 

“سئو کلاه سفید” به تیکنیک های سئو, بهترین شیوه ها, و استراتژی هایی که به قوانین موتور جستجو پایبند است, اشاره میکند, تمرکز اصلی آن به رائه محتوای با رازش به کابران است.

“سئو کلاه سیاه” به تیکنیک ها و استراتژی هایی که تلاش میکند تا به موتور جستجو را کلک بزند, اشاره میکند. شاید سئو کلاه سیاه کار کند, اما وب سایت در ریسک شدید جریمه شدن و یا از فهرست خارج شدن (از نتایج جستجو خارج میشود) قرار دهد و مشکل اخلاقی دارد. وب سایت هایی که جریمه شدن به طرو کامل ورشکست شده اند. این یک دلیل دیگر است تا هنگام انتخاب متخصص سئو یا سازمان سئو بسیار محتاطانه عمل کنید.

موتورهای جستجو اهداف مشابهی را با صنعت سئو دارند

موتور های جستجو می خواهند به شما کمک کنند تا موفق شوید. در واقع, گوگل حتی یک راهنمای شروع کننده بهینه سازی جستجو, بیشتر شبیه راهنمایی مقدماتی دارد.آنها همچنین از تلاش های گروه های سئو حمایت میکنند. کنفرانس های بازاریابی دیجیتال مانند , Unbounce, MNsearch, SearchLove و MozCon - به طور مرتب مهندسان و نمایندگان موتور های های جستجوی برتر را جذب میکنند.

 

گوگل همچنین از طریق  فروم راهنمای مرکزی وب مستر و با میزبانی لایو های ساعات اداری به وب مستران و سئو کاران کمک میکند.(متاستفاده بینگ در سال 2014 فروم وب مستر خودشان را تعطیل کرد)

دستور العمل های  وب مستر گوگل 

اصول اساسی

  • صفحات را مخصوص کاربران بسازید.
  • کاربران خود را گول نزنید.
  • از ترفند هایی که برای بهبود رتبه در موتور جستجو, اجتناب کنید.یک قانون خوب این است که احساس راحتبی بکنید درباره توضیح دادن به یک کامند گگول درباره کارهایی که درباره سایت کرده اید.یک ساول خوب دیگر, آیا این کار به کاربان کمک میکند؟ اگر موتورهای جستجو وجود نداشتند من این کار میکردم ؟
  • به این فکر کنید که چه چیزی سایت شما را منحصر به فرد, باارزش, یا درگیرکننده میکند.

کارهایی که باید از انجام آنها دوری کنیم

  • محتوایی که به صورت خودکار تولید میشود.
  • شرکت در لینک اسکیمز (لینک سازی غیر قانونی , خرید و فروش لینک, غیره)
  • ساخت صفحاتی با تیتر یا محتوای غیر اورجینال (برای مثال کپی کردن از یک جای دیگر)
  • پوشش - نمایش اطلاعاتی مغاییر به کاربران با آنچه به موتور جستجو نمایش داده میشود.
  • لینک ها و متن های پنهان
  • صفحات راهرو - صفحاتی که برای انتقال جستجوگران به وب سایت شما ساخته میشود.

دستور العمل های وب مستر بینگ

اصول اساسی

  • یک محتوای تمیز, عمیق, درگیر کننده, و آسان بودن برای پیدا کردن ارائه بدهید.
  • تیتر صفحات رو تمیز و مرتبط نگه دارید.
  • لینک ها نشان از محبوبیت هستند و بین به لینک هایی به صورت ارگانیک رشد کرده اند پاداش می دهد.
  • نفوذ اجتماعی و به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی سیگنالی مثبت هستند و در طولانی مدت میتواند بر رتبه ارگانیک شما تاثیر بگذارد.
  • سرعت وبسایت مهم است, به غیر از مثبت بودن, تجربی کاربری مفیدی است.
  • از اتریبیوت های alt برای تصاویر استفاده کنید, تا بینگ بهتر بتواند محتوا را درک کند

کارهایی که باید از انجام آنها دوری کنیم

  • محتوایی کم خجم, صفحاتی که تبلیغات زیاد و لینک های معرفی در آن نمایش داده میشود, یا آنهایی که به صورتی دیگر بازدیدکنندگان را به سایت هایی که رنک مناسبی ندارند انتقال بدهند.
  • سئو استفاده از تکنیک های لینک سازی با هدف افزایش تعداد لینک های ورودی طبیعی از ریق خرید لینکها, شرکت در لینک اسکیمز, میتواند باعث خارج شدن از فهرست شود.
  • مطمئن شوید ساختار های URL کلمات کلیدی , تمیز, مختصر و متناسب هستند.پارامترهای پویا (متغییر) میتواند باعث به هم ریختگی URL ها و باعث اشکلالات تکراری بودن محتوا شود.
  • URL ها توصیفی کیند, کوتاه؛ در صورت امکان کلمات غنی, و از کاراکتر های غیر حرف دوری کنید.
  • مخفی کردن لینک در جاوا اسکریپت/فلش/سیلورلایت, محتوای متن را از آنها دور نگه دارید.
  • محتوای تکراری
  • پر کردن کلمات کلیدی
  • پوشش - نمایش اطلاعاتی مغاییر به کاربران با آنچه به موتور جستجو نمایش داده میشود.

دستور العمل نمایش کسب و کار محلی تان در گوگل

اگر مشاغلی که شما برای آن سئو انجام میدهید به صورت محلی فعالیت میکند, خارج از یک مکان فیزیکی است یا برای ارائه خدمات به مکان مشتری مراجعه میکند, برای لیست شدن در گوگل کسب و کار من مناسب است(در ایران سرویس دهی نمیشود). برای کسبو کار هایی مانند این, گوگل یک راهنما داردن که کنترل میکند چه کاری باید یا نباید در ایجاد و مدیریت این لیست ها انجام بدهید. 

اصول اساسی

  • مطمئن شوید شما واجد شرایط وارد شدن در فهرست گوگل کسب و کار من هستنید. شما باید یک آدرس فیزیکی و حتی اگر شده آدرس منزلتان, و بایدبه مشتریان به صورت حصوری خدمات ارائه بدهید.(مانند خرده فروشی ها) یا در محل(مانند لوله کش)
  • صداقت و دقت نشان دهنده تمامی جنبه های کسب و کار محلی شما است, داده ها, که شمال اسم, آدرس, شماره تماس, آدرس وب سایت, دسته بندی کسب و کار, کاعات کاری, در ویژگی های دیگر.

کارهایی که باید از انجام آنها دوری کنیم

  • ایجاد لیست های گوگل کسب و کار برای کار هایی که واجد شرایط نیستند
  • دادن هر نوع اطلاعات غلط درباره هسته کسب وکارتان, شامل زیاده روی در نام کسب و کار با اطلاعات جغرافیایی یا کلمات کلیدی سرویس, یا ایجاد لیستی از آدرس های غلط.
  • استفاده از جعبه های PO (آیکون های قرمز دایره که یک مکان را نشان میدهد) یا دفتر های مجازی به جای آدرس های تایید شده
  • سئو استفاده کردن از قسمت نقد و بررسی لیست های گوگل کسب و کار, با ثبت نقد و بررسی مثبت تقلبی از کسب و کارتان یا  ثبت نقد و بررسی منفی تقلبی برای رقیبانتان.
  • اشتباهات پرهزینه, مبتدی ناشی از عدم خواندن جزییات دقیق دستور العمل های گوگل.

برآورده کردن نیت کاربر

به جای تلاش برای دور زدن این دستور العمل ها برای کلک زدن به موتوهای جستجو برای افزایش رتبه تان, بر دانستن و برآورده کردن درخواست کاربرانتان تمرکز کنید. هنگامی شخصی چیزی را جستجو میکند, آنها به دنیال یک نتیجه دلخواهشان هستند. چه زمانی که یک جواب, بلیت کنسرت, یا عکس یک گربه باشد, محتوای مورد نظر  “درخواست کاربر (نیت کاربر)” است.

اگر شخصی یک جستجو برای “گروهها (باندز)”, نیت آنها برای پیدا کردن گروه های موسیقی, گروه های عروسی, اره باند, یا چیز دیگری است ؟

وظیفه شما به عنوان سئو کار این است که به سرعت محتوایی در شکلی کاربران در نظر دارند, ارائه دهید.

 

مدل های متداول نیت کاربر

 

اطلاعاتی : جستجو برای اطلاعات. مثال: “بهترین نوع لپتاب برای عکاسی چیست”

 

ناوبری: جستجو برای یک وب سایت خاص. مثال: “اپل”

 

معاملاتی: جستجو برای خرید اینترنتی. مثال: “بهترین پیشنهای خرید برای مک بوک پرو”

 

شما میتوانید نگاه اجمالی نیت کاربر را از طریق گوگل کردن کلمه کلیدی خواسته شده و ارزیابی کردن صفحات نتایج جستجو ارزیابی کنید. برای مثال اگر اسلایدی از تصاویر مشاهده کردید, بسیار محتمل است که کاربران از کلمات کلیدی برای جستجوی تصاویر استفاده میکنند.

همچنی محتوای رقیب هایتان با رتبه بالا بررسی کنید و ببینید چه آنها چه اطلاعاتی را منتشر میکنند که شما نمیکنید.چطور میتوانید ازش وب سایت را 10 برابر کنید.

ارائه محتوای مرتبط, با کیفیت بالا رد وب سایت تان به شما کمک میکند تا رتبه بالاتری در نتایج جستجو داشته باشید, و از آن مهمتر, اعتبار و اعتماد را در کاربر شما ایجاد خواهد کرد.

قبل از انجام هر یک از آنها, باید ابتدا اهداف وب سایت خود را برای اجرای نقشه استراتژی سئو درک کنید.

اهداف وب سایت تان/مشتریانتان را بدانید

هر وب سایتی متفاوت است, پس برای درک کردن اهداف شغلی یک سایت کمی تامل کنید. این نه تنها به شما کمک میکند تا بدانید در کدام یک از بخش های سئو تمرکز کنید, کجا تغییر را دنبال کنید, و چگونه معیار هارو تنظیم کنید, همچنین کمک میکند تا موضوعات قابل گفتگوی مهمی برای مذاکرت پروژه های سئو با مشتهریان, رؤسا و غیره ایجاد کنید.

KPI (شاخص های اصلی عملکرد) های شما برای ارزیابی بازدهی سرمایه گذاری در سئو چه میزان خواهد بود؟ ساده تر, فشار سنج میزان موفقیت تلاش های جستجوی ارگانیک شما چگونه عمل میکند؟ باید آن را یاداشت کنید, حتی اگر به این سادگی باشد:

 

برای وب سایت …………, شاخص اصلی عملکرد سئو من ……….. است.

 

چند نمونه رایج KPI برای شروع

  • فروش
  • دانلودها
  • ثبت نام ایمیلی
  • پر کردن فرم های تماس
  • تماس تلفنی

اگر کسب و کار شما بخش محلی دارد, همچنین شاید بخواهید KPI هایی برای لیست های کسب و کار گوگل من تعریف کنید.که ممکن است شامل:

  • کلیک به تماس
  • کلیک به وب سایت
  • کلیک به جهت های رانندگی (به محل شما)

شاید شما متوجه این نکته شده اید که عبارت هایی مانند “رتبه بندی” و “ترافیک” در لیست های KPI نبودند, البته این کار عمدی بود.

شاید بگویید “اما یک لحظه صبر کنید!”. “من این اینجا آمدم سئو را یاد بگیریم  بخاطر اینکه  شنیدم به ممکنه به من کمک بکنه تا رتبه بهتری کسب کنم و ترافیک بیشتری داشته باشم, و شما به من می گویید که اینها اهداف مهمی نیستند؟”

به هیچ وجه! شما درست شنیدید. سئو میتواند به شما کمک کند تا وب سایتتان رتبه بهتری در نتایج جستجو داشته باشد و به طور پیوسته ترافیک بیشتری به وب سایت شما منتقل کند, این نکته را در نظر بگیرید که رتبه بندی و ترافیک برای رسیدن به هدف است. رتبه بندی کاربرد کمی دارد اگر کسی به سایت شما کلیک نکند و همچنین افزایش ترافیک کاربردی کمی دارد اگر موفقیت بیشتری برای کسب و کار شما به ارمغان نیاورد. 

 

برای مثال اگر شما یک سایت lead generation (جذب مشتری برای مقاصد خاص) دارید, کدا یک را ترجیح میدهید:

  • 1000 بازدید ماهانه و پر کردن 3 فرم تماس
  • 300 بازدید ماهانه و پر کردن 40 فرم تماس

اگر شما از سئو برای انتقال ترافیک به سایتتان با هدف تبدیل (افزایش تعداد و مقایسه رفتار افراد جدید) استفاده میکنید, ما امیدواریم که شما دومی را انتخاب کنید! قبل سوار کشتی سئو شدن, مطمئن شوید شوید اهداف کسب و کارتان را مشخص کرده اید, از سئو برای رسیدن به آنها کمک بگیرید - نه  برعکس.

سئو بسیار بیشتر از معیار های بیهوده انجام میدهد. اگر دست انجام شود, به کسب و کار های واقعی کمک میکند تا به اهداف اصلیشان برای موفقیت برسند. 

 

این راهنما به شما کمک تا تلاش هایی که برای سئو می کنید داده محور باشد. به جای پرتاپ تیز ها در مصیر های تصادفی (شاید یکی از آنها به طور کاملا اتفاقی به هدف بخورد), شما پوب های بیشتری برای تیر های کمتر میگذارید(احتمال موفقیت بسیار بالا می رود).

یک کمان (و قهوه) بگیرید. برویم به بخش دوم (موتور های جستجو چگونه کار میکند - خزیدن, فهرست کردن, و رتبه بندی).

 

نوشته شده توسط بریتنی مولر و کارکنان موز - منبع موز

 

دیدگاهتان را بنویسید