طراحی اختصاصی وب سایت : آیا ارزشش را دارد ؟

دسته بندی طراحی سایت
۰
۵۵۸
2022-09-07 08:56:19
زمان مورد نیاز برای خواندن ۱۲ دقیقه
طراحی اختصاصی وب سایت : آیا ارزشش را دارد ؟

وقتی که زمان حضور در کسب و کار آنلاین می رسد، نحوه انتخاب استایل وب سایت بسیار مهم است. این سری از صفحات وب با طراحی حرفه ای که با در نظر گرفتن مشتریان ایده آل شما ساخته شده اند، بخش اصلی استراتژی بازاریابی آنلاین شما هستند.

 

اما آیا از قالب های وب سایت استفاده می کنید یا مسیر توسعه وب سفارشی را انتخاب میکنید؟ هر دو مزایا و معایب خود را دارند.

 

بنابراین، اگر خواهان طراحی مجدد وب‌سایت هستید، تقسیم‌بندی طراحی‌های وب سفارشی و قالب ما دقیقاً همان چیزی است که برای به دست آوردن توپ به آن نیاز دارید. ما مزایا و معایب هر یک را باز می‌کنیم تا به شما اطلااعاتی بدهیم تا تصمیم درستی برای کسب‌وکارتان بگیرید و مطمئن شوید وب سایت شما هویت برند شما را منعکس می‌کند.

 

هشدار: مراقب طراحان وب یا شرکت هایی باشید که خدمات طراحی وب «سفارشی» ای را ارائه می‌کنند که فقط نسخه‌های سفارشی‌سازی‌شده یک قالب توسعه‌یافته شخص ثالث یا صفحه‌ساز چند منظوره هستند. تفاوت زیادی بین یک وب سایت سفارشی واقعی و یک قالب یا صفحه ساز که "سفارشی" شده است وجود دارد. متأسفانه، این نوع ارائه نادرست یک روش رایج در صنعت است. قبل از اینکه هزاران سایت را برای یک وب سایت «طراحی شده سفارشی» بخرید، مطمئن شوید که چگونه طراح وب شما واقعاً سایت شما را طراحی و کدنویسی می کند.

 

ارتباط با طراحان وب حرفه ای مزایای زیادی برای صاحبان مشاغل پس از یک سایت منحصر به فرد دارد. با یک راه حل کاملا سفارشی، می توانید وب سایت و برند خود را با استراتژی بازاریابی خود هماهنگ کنید و تجربه کاربری بی نظیری را برای مخاطبان خود فراهم کنید.

با این اوصاف، محدودیت‌هایی نیز وجود دارد که باید در مورد طراحی وب سفارشی‌سازی شده در نظر گرفت. به طور عمده، این مسیر می تواند پیچیده تر و پرهزینه تر از قالب های آماده موجود در سیستم های مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس باشد.

چگونه یک وب سایت سفارشی (تخصصی) بسازیم

پنج مرحله اساسی برای ساخت وب سایت سفارشی شما وجود دارد. البته، هر طراح وب فرآیندهای ترجیحی خود را برای تولید یک وب‌سایت سفارشی خواهد داشت، اما اقدامات زیر را می‌توان تقریباً برای هر کسب‌وکاری، از یک فروشگاه اینترنتی سفارشی گرفته تا یک صفحه اولیه دارای محتوای مستقل، تطبیق داد.

1. اهداف خود را مشخص کنید

حتی قبل از اینکه به هر کدی فکر کنید، باید اهداف خود را ارزیابی کنید. به دنبال چه چیزی از وب سایت خود هستید؟ کمی به عقب برگردید و برای تحلیل نیازهای فنی و تجاری خود وقت بگذارید. طوری که کاملاً سفارشی شده باشد، شما این آزادی را دارید که تقریباً هر ویژگی را که می خواهید اضافه یا حذف کنید!

اگر با یک شرکت توسعه و طراحی مانند ارد وب همکاری می کنید، متخصصان با تجربه ما اینجا هستند تا یک طراحی وب سایت را از ابتدا برای شما ایجاد کنند. یا اگر مهارت‌ اش را دارید، می‌توانید طراحی سایت خود را سفارشی کنید (مگر اینکه یک طراح وب حرفه‌ای باشید، البته ما اولی را توصیه می‌کنیم!).

2. چارچوب بندی

بعد، شروع به ترسیم چارچوب وب سایت خود کنید. این مرحله باید توابع سایت خاص، نحوه کار آنها و نمایه ای از نتیجه را در بر بگیرد. باز هم، اگر ترجیح می دهید آن را به متخصصان بسپارید، ما می توانیم این قسمت را پوشش دهیم!

3. طراحی و ساخت

یک نقطه عطف بزرگ، این زمانی است که برنامه نویسی شروع می شود. تیم توسعه شما شروع به پیوند طراحی و جنبه های کاربردی وب سایت شما را برجسته می کند!

4. آزمایش

یک وب‌سایت تقریباً کامل، باید چندین مرحله آزمایش را طی کند تا خطاها، باگ‌ها و مشکلات عملکرد را بررسی شود.

5. راه اندازی 

با رفع تمام چین و چروک ها، سایت شما اکنون آماده راه اندازی است. مراقب عملکرد آن در روزهای ابتدایی باشید تا مطمئن شوید که به خوبی کار می کند! سایت‌های سفارشی‌سازی شده ممکن است به پشتیبانی بیشتری نسبت به سایت‌های مبتنی بر الگو ها نیاز داشته باشند، بنابراین مطمئن شوید که شاهکار خود را زیر نظر داشته باشید.

 

مزایای طراحی وب سفارشی چیست؟

ما قبلاً به هزینه اندک بالاتر طراحی وب سایت سفارشی اشاره کرده ایم. اما به جای رویگردانی از هزینه، آن را یک سرمایه گذاری هوشمندانه در نظر بگیرید! اگر بتوانید هزینه اولیه ساخت سایت خود را از ابتدا بپردازید، مزایای طولانی مدت آن قیمت را با ارزش تر می کند.

از صفحات اصلی منحصر به فرد گرفته تا تجربیات بسیار جذاب کاربر در تمام سایت شما،همچنین راه حل های وب سفارشی شده بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، مسیر تبدیل و وفاداری مشتری شما را افزایش می دهد. بنابراین، بدون بحث بیشتر، در اینجا مزایا و معایب یک طراحی وب سفارشی شده ذکر میکنیم!

1. استایل منحصر به فرد

در مرحله اول، وب سایت شما باید هویت برند شما را تجسم کند. با طراحی گرافیکی سفارشی و یک طراح وب سایت حرفه ای، می توانید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما همان طور که می خواهید ظاهر و درک می شود!

به لطف ساخت وب سفارشی شده، می توانید با (اکثر) محدودیت ها برای چیدمان، گرافیک و ویژگی ها خداحافظی کنید. با داشتن تمام دنیای طراحی وب در دستان شما، می توانید نه تنها یک لوگوی سفارشی، بلکه یک سایت کامل ایجاد کنید که با نام تجاری شما تا آخرین حرف مطابقت داشته باشد.

2. رتبه بندی سئو

وب سایت طراحی شده سفارشی خود را برای رتبه بندی موتورهای جستجو با سهولت و کارایی نهایی بهینه کنید. همانطور که سایت خود را از پایه می‌سازید، می‌توانید کدهای سازگار با سئو ایجاد کنید و از استراتژی بازاریابی محتوای خود حمایت کنید.

استفاده از طرح‌بندی صفحه سفارشی، بهینه‌سازی زمان بارگذاری، و اطمینان از طراحی وب واکنش‌گرا، همگی به یک تجربه کاربری درجه یک کمک می‌کنند ( یک عنصر حیاتی برای سئو!) و بهبود رتبه صفحه شما به کسب و کار شما کمک می کند تا رقبای خود را تحت الشعاع قرار داده و مشتریان بیشتری را جذب کند

3. مشتری مداری

کسب و کار شما برای بقا و پیشرفت به مشتریان جدید و وفادار متکی است. بنابراین یک وب سایت موفق باید آنها را در هسته اصلی طراحی سفارشی خود نگه دارد!

هنگام شروع پروژه های طراحی وب سایت سفارشی خود، به مخاطبان ایده آل هدف خود فکر کنید. سپس با به این فکر کنید که آنها از فروشگاه آنلاین یا سایت شما چه می خواهند. چگونه می توانید نیازهای آنها را برآورده کنید؟

با طراحی وب تجارت الکترونیک کاملاً سفارشی شده، می‌توانید خلاق باشید و راه‌حل مناسبی را ابداع کنید که برنده شوید تا مشتریان را برای کسب اطلاعات بیشتر بازگرداند.

به عنوان مثال، یک فراخوان سفارشی را برای اقدامی که با نیازهای مشتریان متمایز شما مطابقت دارد، بگنجانید. اگر با یک شرکت طراحی کار می کنید، طراحان و توسعه دهندگان آن می توانند به شما کمک کنند تا از این مرحله نهایت استفاده را ببرید.

4. رقابتی

بهترین چیز در مورد وب سایت های سفارشی طراحی شده؟ شما رقبای خود را از پارک بیرون خواهید کرد! خیالتان راحت باشد که هیچ کسب و کار دیگری سایتی مشابه سایت شما یا تجربه کاربری قوی نخواهد داشت.

زیرا حتی یک قالب یا تم حرفه ای وب سایت که امکان طراحی وب انعطاف پذیر را فراهم می کند، 100٪ منحصر به فرد نیست.

به‌علاوه، طراحان وب‌سایت سفارشی حرفه‌ای می‌توانند به شما کمک کنند تا یک روش جدید و مبتکرانه برای فروش محصولات و خدمات برای درآمد بیشتر ایجاد کنید.

5. مقیاس پذیری

در نهایت، اگر یک طراحی وب سفارشی ایجاد می‌کنید که کاملاً متعلق به خودتان است، می‌توانید آن را به عنوان کسب‌وکار خود نیز مقیاس‌بندی کنید. تنها با چند خط کد، طرح های وب شما در آزمون زمان مقاومت می کنند و با رشد برند شما سازگار می شوند!

در همین حال، اگر طراحی قالب را انتخاب کنید، ممکن است دامنه یکسانی برای تکامل سایت (و کسب و کار آنلاین) خود نداشته باشید.

نمونه هایی از وب سایت های سفارشی طراحی شده 

برای اینکه ایده بهتری از ظاهر و احساس یک وب سایت طراحی شده سفارشی به شما بدهیم، تعدادی از پروژه های مورد علاقه خود را در زیر به اشتراک گذاشته ایم! متوجه خواهید شد که این سایت‌های مدرن همگی فوق‌العاده جذاب هستند، سریع بارگیری می‌شوند و به راحتی در هر دستگاهی قابل استفاده هستند.

آنها را در رایانه، تبلت و تلفن خود بررسی کنید تا تجربه کاربری یکپارچه آنها را برای خودتان ببینید:

مثال اول - Elecbrakes

مثال دوم - Macquarie College

مثال سوم - Adept Engineering

مثال چهارم - Torqit

مثال پنجم  - Sydney University CCE

برخی از اشکالات طراحی وب سفارشی چیست؟

وب سایت های سفارشی کاملاً کامل نیستند. وقتی صحبت از جذب یک تیم طراحی برای ایجاد یک سایت از ابتدا می شود، محدودیت ها و معایبی وجود دارد.

اولا، هزینه طراحی می تواند بسیار گران باشد. به این دلیل که این فرآیند پیچیده نیاز به تخصص و زمان قابل توجهی دارد. برای ارائه یک فضای سخت، متوسط ​​قیمت ایجاد یک طراحی وب کاملا سفارشی می تواند از 10000 دلار (برای شما 10 میلیون تومان) به بالا متغیر باشد. و هر چه سایت و الزامات گسترده تر باشد، هزینه آن بیشتر می شود. از طرف دیگر، یک طرح قالب بندی شده کسری از آن هزینه دارد.

اما باز هم، اگر تصمیم بگیرید که به آن به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت نگاه کنید، پس برچسب قیمتی بالا ارزشمند است. به علاوه، مزایای سئو، سرعت بارگذاری سریع‌تر صفحه و عملکرد نرخ تبدیل به خوبی می‌تواند منجر به لغو هزینه‌های اضافی شود که ممکن است برای این موارد اضافی با طراحی وب آماده بپردازید.

ثانیا، برای طراحی های وب سفارشی زمان بیشتری طول می کشد. بسته به پیچیدگی وب سایت شما، احتمالاً چند ماه طول می کشد تا محصول کامل شده را مشاهده کنید!

هنگامی که آن را دریافت کردید، تغییرات کمی در یک طراحی وب سفارشی لازم است. از آنجایی که دقت و تفکر زیادی در چیدمان و عملکرد انجام می شود، دیگر نیازی به ایجاد تغییرات مداوم مانند طراحی قالب نخواهید داشت.

چگونه یک وب سایت با قالب / تم طراحی کنیم

ساخت یک وب سایت با طراحی قالب سریع، آسان و مقرون به صرفه است. برای شروع کار، به محتوا و یک قالب (همچنین به عنوان تم) از نرم افزار سازنده وب سایت یا پلتفرمی مانند وردپرس نیاز هست.

به زبان ساده، یک وب سایت وردپرس سفارشی دارای طیف وسیعی از صفحات از پیش ساخته شده برای ورود محتوا است. آنها قبلاً کدگذاری شده اند و منتظر هستند تا در سایت شما ادغام شوند. همانطور که گفته شد، شما معمولاً می توانید الگوی خود را با سطح انعطاف پذیری بسته به سازنده ای که استفاده می کنید و موضوعی که انتخاب می کنید تغییر دهید و تنظیم کنید. به طور معمول، شما می توانید چیزهایی مانند استایل، چیدمان و رنگ ها را تغییر دهید.

پروژه طراحی قالب ساده است. اگر در مورد منحصربه‌فرد بودن خیلی سختگیر نیستید، می‌توانید یک وب‌سایت واضح، مدرن و حرفه‌ای با قالب با زمان، تلاش و هزینه بسیار کمتر ایجاد کنید.

مرحله 1: قالب را انتخاب کنید

برای شروع، از انتخاب قالب مورد نظر برای سایت خود شروع کنید. تعداد بی پایانی از قالب ها برای انتخاب در بسیاری از پلتفرم ها وجود دارد!

به ویژگی هایی فکر کنید که می خواهید برای محدود کردن گزینه های خود وجود داشته باشد. سپس، برای بررسی و نظرات به انجمن ها و سایت های وبلاگ نویسی نگاه کنید. همچنین می‌توانید در این مرحله با یک شرکت طراحی وب برای پشتیبانی تخصصی کار کنید – ما می‌توانیم مناسب‌ترین تم وردپرس را مشخص کنیم و راه‌هایی برای تطبیق آن با نام تجاری و اهداف شما پیشنهاد کنیم (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح می‌دهیم!).

مرحله 2: ویژگی های آن را اصلاح کنید

اکنون که قالب مناسب را دریافت کرده‌اید، می‌توانید آن را مطابق با نیازهای خود استایل دهید (دوباره، ممکن است به موضوعی که انتخاب کرده‌اید بستگی داشته باشد). ناوبری، عملکردهای قابل تنظیم و عناصر طراحی بصری قابل ویرایش را متناسب با کسب و کار خود تنظیم کنید.

به یاد داشته باشید که هنگام انجام این کارها، برند و مشتریان خود را در خط مقدم ذهن خود نگه دارید. سایت شما باید نشان دهنده برند شما باشد و برای مشتریان شما قابل دسترسی باشد.

مرحله 3: محتوای خود را اضافه کنید

در نهایت، سایت شما آماده پر شدن از محتوا است. متن، تصاویر، ویدئوها، فایل‌های PDF، محصولات، پست‌های وبلاگ و مطالب بازاریابی خود را آپلود کنید. وقتی همه چیز در آنجا بود، سایت شما برای میزبانی وب سایت آماده خواهد شد!

برخی از مزایای استفاده از قالب / تم چیست؟

اگر به دنبال راه حل های طراحی با دردسر کمتر هستید، استفاده از یک قالب برای ساخت وب سایت خود ممکن است حرکت درستی باشد. در اینجا چند مزایای اصلی وجود دارد:

آسان بودن ساخت

اول از همه، برای ایجاد یک وب سایت با یک قالب، نیازی نیست که یک متخصص برنامه نویسی باشید. در واقع شما اصلاً نیازی به دانستن چیزی در مورد کدنویسی ندارید. اکثر پلتفرم های قالب دارای رابط های بصری و ابزارهای ساده کشیدن و رها کردن هستند تا هرکسی بتواند بدون استرس وب سایتی با ظاهر حرفه ای ایجاد کند.

با این حال – و این خیلی مهم است – اگر می‌خواهید بیشترین بهره را از سایت خود ببرید و مطمئن شوید که برای رسیدن به زمین گوگل بهینه شده است، ما قویاً توصیه می‌کنیم از رویکرد DIY  (همه چیز را خودت انجام بده) اجتناب کنید.

قیمت های مقرون به صرفه

نکته مهم در مورد استفاده از یک قالب برای ایجاد وب سایت شما این است که تم ها تقریباً هیچ هزینه ای ندارند. بسیاری از تم های طراحی وب وردپرس کاملا رایگان هستند!

اگر چیزی کمی ساده تر می خواهید، ممکن است بین 30 تا 500 دلار برای خود قالب/تم بپردازید. سپس شما باید هزینه های ساختن وب سایت مبتنی بر الگو را بر عهده بگیرید.

می‌توانید خودتان سعی کنید وب‌سایت مبتنی بر قالب خود را بسازید (اما اگر می‌خواهید نتایج قابل اعتمادی داشته باشید بهتر است آن را به متخصصان بسپارید)، یا با یک شرکت طراحی و توسعه وب حرفه‌ای همکاری کنید تا این کار را برای شما انجام دهد، با قیمت‌هایی که از حدودی شروع می‌شود. 5000 (3 میلیون تومان برای شما) دلار برای یک سایت مبتنی بر موضوع مناسب. در مقایسه با هزینه استخدام یک متخصص داخلی برای ایجاد یک وب سایت سفارشی، می توانید ثروت خود را پس انداز کنید!

سریع ساخته میشود

شما می توانید از نظر فنی سایت خود را ایجاد کنید و در همان روز میزبانی وب را شروع کنید. با این وجود، بیشتر مردم می‌خواهند زمان بیشتری را صرف سفارشی‌سازی قالب خود کنند، آن را درست انجام دهند و قبل از راه‌اندازی مطمئن شوند که برای Google بهینه شده است.

حتی در این صورت، بسته به برنامه البته، فرآیند طراحی تنها از چند روز تا یک هفته طول می کشد. و در حالی که آزمایش‌ها همیشه الزامی است، نیازی به صرف زمان زیادی برای آن ندارید زیرا کد از قبل وجود دارد!

انتخاب های فراوان

اکثر برنامه های کاربردی وب برای طراحی قالب هزاران موضوع مختلف را ارائه می دهند، بنابراین می توانید انواع ظاهر و احساس را تا زمانی که قالب خاص را پیدا کنید، بررسی کنید.

قالب ها از شیک و ساده تا پیچیده و درهم متفاوت هستند. بعلاوه، می‌توانید هر یک را تا حدی سفارشی کنید، بنابراین هنوز مطمئن هستید که میتوانید وب‌سایتی مطابق با برند خودتان داشته باشید!

نمونه‌هایی از وب‌سایت‌هایی که با قالب‌ها/موضوعات ساخته شده‌اند

برای اینکه به شما نشان بدهیم که وب‌سایت‌های مبتنی بر قالب چگونه می‌توانند ظاهر و عملکرد عالی داشته باشند، چند نمونه را در زیر فهرست کرده‌ایم. به آنها را در رایانه، تبلت و تلفن خود نگاهی بیندازید تا بفهمید که چقدر راحت با آنها در هر دستگاهی تعامل دارید!

 

مثال اول - HPOTS

مثال دوم - SpyderTech

مثال سوم - Hydrapower

مثال چهارم - Hunter Young Professionals

مثال پنجم  - Control Synergy

 

برخی از معایب استفاده از قالب چیست؟

قبل از شروع جستجو برای موضوع مورد علاقه خود، بدانید که استفاده از قالب ها برای توسعه وب دارای معایبی است:

شما نمی توانید دمدمی مزاج باشید

بدون تجربه مناسبی که شرکت‌های طراحی وب‌سایت ارائه می‌دهند، نمی‌توانید به تک تک جزئیات زیاد دل ببندید. با وجود هزاران مورد موجود، اگر کسب و کار شما منحصر به فرد است، ممکن است برای یافتن یک الگوی مناسب تلاش  بسیاری کنید.

محدودیت های سفارشی سازی

اگرچه قالب ها بسیار قابل تنظیم هستند، اما فقط دارای انعطاف پذیری زیادی هستند. به عنوان مثال، تصاویر اغلب باید در ابعاد خاصی باشند و متن ممکن است نیاز به تعداد معینی از کاراکترها داشته باشد. حتی وب‌سایت‌های وردپرسی که بسیاری از گزینه‌های قابل تنظیم را ارائه می‌دهند، شما را تا حدی محدود می‌کنند.

کدهای  ثابت

برخلاف طراحی وب سفارشی حرفه ای، نمی توانید بدون ایجاد مشکل، کد را لمس کنید. بنابراین اگر در حال انتخاب یک قالب برای وب سایت خود هستید، از موارد فنی دوری کنید!

مدیریت محتوا در سایت های سفارشی در مقابل قالب ها

یکی از بزرگترین مزیت‌های وب‌سایت‌های سفارشی این است که مدیریت محتوا را حتی برای اعضای تیمی که کمترین دانش فنی دارند، ساده می‌کنند.

وب‌سایت‌های سفارشی طراحی‌شده به شما این آزادی را می‌دهند که وب‌سایت خود را با هویت کنید، محصولات و خدمات منحصربه‌فرد کسب‌وکارتان بسازید – بدون اینکه بدانید چگونه کدنویسی کنید! کار سخت پیشاپیش توسط طراحان و توسعه دهندگان انجام شده است تا اطمینان حاصل شود که با افزودن محتوا به سایت خود در طول زمان، نمی تواند در استایل ثابت یا پاسخگویی را در مرورگرها و دستگاه های مختلف اختلالی ایجاد کند.

اما اگر به دنبال انعطاف‌پذیری، مقیاس‌پذیری و عملکرد نهایی هستید، یک رویکرد طراحی سفارشی راهی برای رفتن است. طراحی های وب سفارشی را می توان به طور کامل با پلتفرم های CMS پیشرو مانند WordPress، Craft و Drupal ادغام کرد. همچنین می توانید یک فروشگاه آنلاین سفارشی با پلاگین ها و پلتفرم های اختصاصی تجارت الکترونیک مانند WooCommerce و Shopify ایجاد کنید.

 

منبع : RedBack

دیدگاهتان را بنویسید