5 ترند بد طراحی وب سایت که باید از آنها دوری کنید + 3 مورد که لازم است آنها را سریع امتحان کنید

دسته بندی طراحی سایت
۰
۶۰۲
2022-08-21 08:50:59
زمان مورد نیاز برای خواندن ۷ دقیقه
5 ترند بد طراحی وب سایت که باید از آنها دوری کنید + 3 مورد که لازم است آنها را سریع امتحان کنید

در حالی که زیبایی در چشم بیننده است، به طور کلی زشتی  برای اکثریت مورد توافق است!

طراحی وب سایت شما برند تجاری شما را نمایش و شما را به دنیا معرفی می کند. امروزه، کسب و کار های آنلاین و اینترنتی مهمتر از همیشه است, شما نمی توانید وب سایتی با طراحی ضعیف داشته باشید که پیام اشتباهی در مورد شرکت یا محصول شما ارسال می کند.

چه چیزی باعث طراحی وب سایت بد می شود؟

طراحی بد وب سایت علاوه بر اینکه از نظر بصری جذاب نیست، بلکه بی فایده هم است. اغلب موارد باعث می شود که افراد سایت شما را ترک کنند و بلافاصله به صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) برگردند و نرخ از دست رفتن کابران شما را افزایش داده و بر رتبه شما تأثیر بگذارد. به معنای واقعی کلمه می تواند به قیمت از دست دادن فروش شما تمام شود.

البته، در اکثر موارد، گرایش‌های زشت طراحی وب‌سایت دقیقاً همین هستند، یک ترند, چیزی که در آن زمان جذاب به نظر می‌رسید، در حال حاظر ثابت شده است که بی ارزش است، چیزی که شما برای وب‌سایت خود نمی‌خواهید.

چه کسی می تواند سایت قدیمی arngren.net را که دارای انبوهی از محصولات و لینک های بهم ریخته بود فراموش کند؟ احتمالاً در آن زمان ایده خوبی به نظر می رسید اما الان به استاندارد تبدیل شده است که نباید انجام داده شود.

امروزه، طراحی وب سایت خوب، قابلیت های فنی بهبود سافته را همراه با المنت های بصری قوی برای هدایت کاربران از طریق وب سایت شما و در امتداد افزایش فروش، در خود جای داده است. هدف این است که بینندگان درگیر شوند و سپس آنها را  از هر طریقی وادار به تبدیل کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، تمرکز بر عملکرد و تجربه کلی کاربران سودمندتر است.

5 ترند طراحی وب سایت که باید از آنها اجتناب کنید

بیایید نگاهی به پنج ترند بد طراحی وب سایت بیندازیم که دیگر جواب نمی دهد. همه آنها در یک چیز مشترک هستند, آنها باعث رنجش کاربران می شوند. درست مانند یک فروشگاه آجر و ملات، شما می خواهید روند را تا حد ممکن صاف و بدون مانع کنید تا بازدیدکنندگان خود را با ملایمت به سمت خریدهای خودشان راهنمایی کنید.

طراحی بد وب سایت، مانند چیدمان بد فروشگاه، می تواند مصرف کننده را ناامید کرده و باعث شود که از آنها جای دیگری خرید کنند. از این پنج ترند اجتناب کنید تا مشتریان خود را به وب سایت خود بازگردانید.

1.پاپ آپ

یکی از بدترین روش های تقلبی طراحی وب است و  همچنان امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

اولا، پاپ آپ ها برای جلب توجه کاربران هستند، اما ظاهر و احساس بصری یک سایت را کاملاً مختل می کنند.

ثانیاً، آنها بسیار بی اثر هستند (البته آزاردهنده نیستند). از خود یک سوال بپرسید؛ آخرین باری که واقعاً یک تبلیغ پاپ آپ را خواندید چه زمانی بود؟

اکثر مردم به اندازه ای به آنها نگاه می کنند تا دکمه "X" را پیدا کنند. استفاده از حتی یک پاپ آپ می تواند باعث خروج کاربران از وب سایت شما شود زیرا نمی خواهند با وقفه ها درگیر شوند.

راه‌های مؤثرتری وجود دارد تا کاربر را وادار به ثبت‌نام در خبرنامه یا آگهی ها فروش آتی کرد!

2.پخش خودکار ویدیوها

درست در پشت پاپ آپ ها در «رده آزار دهنده ها» ویدیوهای پخش خودکار قرار دارند.

بیش از 60 درصد از زمانی که کاربران آنلاین هستند در دستگاه های تلفن همراه سپری می شود که به معنی این است که مردم می توانند از آنها در هر مکانی استفاده کنند. آخرین چیزی که آنها می خواهند این است که یک آگهی یا ویدیوی با صدای بلند به طور غیرمنتظره در سایتی که به تازگی از آن بازدید کرده اند نشان داده شود. این کار باعث حواس پرتی میشود و بر سایت و محصول شما انعکاس منفی دارد.

3.ورودی فلش

ورودی فلش یک انیمیشن کوتاه (معمولا همراه با موسیقی) است که از چند ثانیه تا یک دقیقه یا بیشتر طول می کشد و قبل از ورود به وب سایت باید آن را مشاهده کرد. چند سال پیش زمانی که طراحان آن را فرصتی عالی برای افزودن علاقه به مخاطبان اسیر دیدند، محبوبیت آن افزایش یافت.

مشکل این است - مخاطب اسیر نیست و آنها لذت فوری را می خواهند! اگر آنها در سایت شما جدید هستند، یک ورودی فلش می تواند باعث شود که کاربران ناامیدانه به SERP ها بازگردند. اگر قبلاً از سایت شما بازدید کرده اند و می‌دانند چه می‌خواهند، یک ورودی فلش می‌تواند با ایجاد مزاحمت غیر ضروری و یک انعکاس ضعیف در مورد شرکت شما، مانعی برای فروش باشد.

4. عکس های استوک

عکس های استوک نشانه ای از طراحی بد وب سایت است. چیزی است که در وبلاگ ها یا پست ها استفاده می شود، اما اگر به عنوان عناصر بصری در سایت استفاده شود کاملا چیز دیگری است.

در حالی که اگر چند قطعه در سراسر سایت شما وجود داشته باشد خوب است - عکس‌های استوک شرکت‌ها معمولاً گران هستند و سایت‌های رایگان عکس‌هایی را به اشتراک می‌گذارند که ممکن است با استانداردهای حرفه‌ای مطابقت نداشته باشند.

بهتر است از تصاویری استفاده کنید که شامل سایت کاری، پروژه ها و اعضای تیم شما می شود تا حس معتبرتری به سایت خود بدهید و یک نوع اعتمادساز برای بازدیدکنندگان سایت ایجاد کنید. مانند استفاده از نظرات مشتریات و مطالعات موردی، تصاویر حرفه ای از کسب و کار شما به مشتری کمک می کند روی برند شما حساب باز کند، اصالت و قابل اعتماد بودن شما را بسنجد, همه مواردمهمی که باعث تعهد در یک خرید میشود.

بنابراین، پول را صرف یک عکاسی حرفه ای کنید. در حالت کلی سودهای زیادی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

5.اسکرول پارالکس بد

 زمانی که اسکرول پارالکس به درستی انجام شود می تواند یک تکنیک عالی باشد. وقتی که اشتباه انجام شود می تواند برای کاربران گیج کننده باشد، که شما مسلما این را نمی خواهید.

 

این مشکلات را که می تواند از سکرول پارالکس بد ناشی شود در نظر بگیرید:

  • وب سایت شما را کند می کند و زمان بارگذاری را افزایش می دهد.با توجه به اینکه Core Web Vitals گوگل یک استاندارد طلایی است، شما وب سایتی می خواهید که واکنش گرا، سازگار با موبایل و سریع باشد! اسکرول پارالکس بد سرعت وب سایت را کاهش می دهد و بر رتبه بندی SERP شما تأثیر منفی می گذارد.
  • ردیابی سایت شما را از طریق تجزیه و تحلیل هایی که برای بهبود، آزمایش اثربخشی و نظارت بر تغییرات کلیدی هستند، دشوار می کند.
  • به سادگی در موبایل در کار نمی کند, به اندازه کافی گفته شد!

ناامید نشوید, تعداد زیادی گزینه طراحی وب سایت جالب وجود دارد که سایت شما را منحصر به فرد و تاثیر گذار می کند.اینها سه مورد از مورد علاقه های ما هستند.

3 ترند که باید در طراحی وب سایت خوب خود بگنجانید

هنگامی که به دنبال  طراحی الهام بخش یک وب سایت هستید، این سه ایده را در ذهن داشته باشید:

1. رنگ، رنگ، رنگ و فضای سفید

طراحی وب‌سایت قوی در طرح‌بندی اغلب از رنگ استفاده می‌کند – رنگ های پررنگ و زنده نشان‌دهنده قدرت و سرزندگی است. رنگ‌های ملایم‌تر معمولاً نشان‌دهنده آرامش، تندرستی و حس آرامش‌بخشی هستند. شما قرار نیست بسته های ماجراجویی ورزش های شدید را با پالت رنگ صورتی کم رنگ و سبز ملایم بفروشید. این ممکن است برای یک چشمه آب معدنی روزانه یا استودیو یوگا مناسب تر باشد. 

در حالی که پالت رنگ برای تعریف پیام شما مهم است، شما همچنان فضای سفید زیادی برای ایجاد یک منظره تمیز و باز می خواهید که برای خواندن و جذب کردن آسان باشد. بنابراین، برای به حداکثر رساندن اثربخشی سایت خود، استفاده از هر دو را به حداکثر برسانید.

 2. تصاویری که می ترکاند

 هنگامی که در حال طراحی یک وب سایت جدید هستید، می خواهید با طراحان و توسعه دهندگان برتر در دسترس کار کنید. به لیست این مورد هم اضافه کنید, یک طراح گرافیک برتر! شما کسی را می خواهید که بتواند تصاویر دیجیتالی دیدنی ایجاد کند که پیام برند شما را منتقل و همچنین مشتری شما را به پایان صفحه هدایت کند.

چه از یک تصویرگر متخصص در هنر طراحی دستی استفاده کنید یا از فردی ماهری که در تصویرسازی نرم افزار دیجیتال خبره است، می خواهید سایت شما ظاهری منحصر به فرد و تک داشته باشد که بازدیدکنندگان شما نتوانند  آن را در هیچ جای دیگری پیدا کنند.

3. قابلیت دسترسی پذیری

در کل، ما کشوری هستیم که همه چیز در مورد پوشش است! با اطمینان از اینکه طراحی وب سایت شما دارای قابلیت  دسترسی پذیری است، این پیام را ارسال می کنید که پوشش اکثریت برای شما و کسب و کار تان مهم است. از اختلالات بینایی گرفته تا چالش‌های شنوایی، شناختی و حرکتی، بهترین طراحی‌های وب‌سایت تجربیاتی را در خود جای می‌دهند که امکان گشت و گذار را برای بیش از 15 درصد از جمعیتی که از منظری متفاوت با سایت‌های آنلاین در تعامل هستند، ساده‌تر می‌کنند.

سخن آخر

در حالی که ترند ها می توانند سایت را تازه و مرتبط جلوه دهند، معمولاً با تاریخ انقضا همراه هستند. استفاده از ترندهای قدیمی، به خصوص آنهایی که زشت یا بی تاثیر هستند، اشتباهی است که به راحتی می تواند بر نرخ تبدیل (سئو) شما تأثیر بگذارد.

پس از بررسی 5 روند بد طراحی وب ما، باید بتوانید تعیین کنید که آیا سایت شما نیاز به تغییرات دارد تا اطمینان حاصل شود که مشتریان شما تجربه بهینه ای دارندیا نه.

چه به دنبال بهبود یک سایت موجود باشید و چه از یک مربع شروع کنید، به طراحی وب سایت خودتان تکیه نکنید. خدمات طراحی وب سایت بسیار مهم تر از آن است که به افراد بی تجربه یا غیر ماهر سپرده شود. شما یک شرکت طراحی وب سایت با سال ها تجربه ثابت شده در بازاریابی دیجیتال و طراحی وب سایت نیاز دارید.

 

منبع Loungelizard

دیدگاهتان را بنویسید