5 روش بهینه سازی محتوا برای رتبه بندی بهتر در گوگل

دسته بندی تولید محتوا
۰
۵۴۷
2022-10-29 10:23:23
زمان مورد نیاز برای خواندن ۶ دقیقه
5 روش بهینه سازی محتوا برای رتبه بندی بهتر در گوگل

با گذشت زمان، الگوریتم‌های جستجوی گوگل به پیشرفت خود ادامه و هزاران پیشرفت را ایجاد می‌کنند. کسانی که وظیفه ساخت یا بهینه سازی محتوا را دارند باید از این تغییرات و تأثیر آنها آگاه باشند. برای رقابتی ماندن در جستجوها در سال 2020، به یک روش بهینه سازی نیاز دارید که منعکس کننده این تغییرات باشد، و من پنج استراتژی زیر را توصیه می کنم.

1. به ویژگی های SERP توجه کنید.

نتایج موتورهای جستجو دیگر محدود به یک لیست ساده از 10 پیوند آبی نیستند. در طول سال‌ها، تعدادی از ویژگی‌ها در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) ظاهر شده‌اند، از جمله آگهی‌های برتر، آگهی‌های پایینی، کادرهای «مردم نیز سؤال می‌کنند» و قطعه‌های برجسته مانند فهرست‌ها و دستورالعملها . و همانطور که یوگی برا، بزرگ بیسبال، یک بار گفت، "شما می توانید چیزهای زیادی را فقط با تماشا کردن ببینید." ویژگی‌های SERP سرنخ‌هایی برای ساخت پروفایل‌هایی برای اهداف کاربران به ما می‌دهد. نحوه بهینه سازی محتوای خود به ماهیت ویژگی های SERP بستگی دارد. اگر SERP حاوی دسته های تصویری است، تصاویر خود را بهینه کنید تا تا حد امکان جستجو پسند باشد. از نام فایل ها، شرح تصاویر و متن جایگزین استفاده کنید که بسیار کاربردی و توصیفی هستند. برای SERP هایی با کادر «مردم هم می پرسند»، به آن سؤالات کاملاً پاسخ دهید و سؤالات را به عنوان زیر سرصفحه در صفحات جمع بندیکنید. از داده های توسعه یافته مخصوص (structured data) برای بهینه سازی محتوا برای تکه های کامل (rich snippets) استفاده کنید. این به سازماندهی اطلاعات در یک صفحه کمک می کند و درک آن را برای موتورهای جستجو آسان تر می کند.

2. نیت جستجو را به درستی آدرس دهی کنید.

بنابر گفته گوگل، "هدف جستجو هنوز یک سیگنال بسیار قوی است." با توجه به اهمیت محتوا، منطقی است که از همان ابتدا، قبل از آغاز ایجاد محتوا ، به هدف جستجو پرداخته شود. دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل به سه نوع هدف جستجو به عنوان «دانستن، انجام بده، برو» اشاره می‌کند. «دانستن» به جستجوهای اطلاعاتی اشاره دارد، «انجام» به جستجوهای تراکنشی می پردازد، در حالی که «رفتن» به جستجوهای ناوبری مربوط می شود. درک این مفاهیم آسان است، اما زمانی که اصطلاحات مبهم یا قصد شکسته را هدف قرار می دهید، دشوار می شود.

زبان انسان مبهم است و موتورهای جستجو برای مقابله با این ابهام تلاش می کنند. به عنوان مثال، عبارت "ADW" مخفف تعدادی چیز است، از جمله Animal Diversity Web، Archdioscese of Washington و نام تجاری نرم افزار. رتبه بندی برای اصطلاحات مبهم به دلیل این علایق متفاوت و رقیب همیشه چالش برانگیز خواهد بود. بهتر است از هدف قرار دادن آنها پرهیز کنید، اما اگر مجبورید، توجه داشته باشید که ترافیک  ورودی بسیار کمتر از پیش بینی ابزار کلید واژه خواهد بود. افراد زیادی به دنبال جواب های نامرتبط زیادی هستند. هدف گذاری عبارات جستجو در جایی که نتایج نشان دهنده نیت شکسته است که خود این موضع نیز چالش برانگیز است، اما تا زمانی که اهداف مخاطبان خود و آنچه را که آنها به دنبال انجام آن هستند را بدانید، می توانید بر این امر غلبه کرد.

گاهی اوقات، می توان از یک محتوا برای پرداختن به همه اهداف استفاده کرد، اما اگر برای انجام کار به چندین قطعه محتوا نیاز دارید، تعجب نکنید. تعیین نیاز جستجوگر دیگر کافی نیست. شما باید جستجوی بعدی آنها و جستجوی بعد از آن را پیش بینی کنید.

3. به سوالات مخاطبان به طور کامل پاسخ دهید.

نرم افزار می تواند به خودکارسازی این فرآیند کمک کند، اما اگر در محدوده بودجه شما نیست، همیشه می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید. فقط عبارت جستجوی هدف خود را در گوگل تایپ کنید، و همراه با نتایج جستجو، ویژگی SERP فوق الذکر، "مردم نیز سوال می کنند" را دریافت خواهید کرد. به طور معمول، این ویژگی شامل سه سؤال رایج مربوط به عبارت جستجو است. با این حال، فقط با کلیک بر روی برخی از سؤالات، می توانید کادر را به بیش از ده مورد گسترش دهید. این ویژگی SERP یک معدن طلا از داده های هوشمند است. این نشان می دهد که جستجوگران وقتی روی یک نتیجه کلیک می کنند انتظار دارند چه چیزی را بیابند. اگر محتوای شما به برخی از این سؤالات پاسخ ندهد، آنها به جای دیگری خواهند رفت.

با این حال، این فهرست سوالات را عینا در نظر نگیرید. این به شما بستگی دارد که آنها را در نسخه خود تغییر دهید تا صفحه منطقی تر شود. اگر یک صفحه موجود را به روز می کنید، محتوا را تجزیه و تحلیل و سپس بررسی کنید که آیا درخواست های مرتبط با موضوع را نشان می دهد. گاهی اوقات، یک سوال ساده نیاز به پاسخ دقیق دارد. در این مورد، ممکن است بخواهید پاسخ کوتاهی در پست خود ارائه دهید و مقاله دیگری را ایجاد کنید که توضیح کامل تری ارائه می دهد. با این روش به چند سوال نزدیک شوید و خودتان شروعی برای یک خوشه موضوعی خواهید داشت. فقط مطمئن شوید که همه آن صفحات را با هم پیوند دهید تا امتیاز بیشتری کسب کنید. این کلید ایجاد اقتدار موضعی است.

همچنین ممکن است متوجه شوید که سؤالات زیادی برای پاسخ در یک مقاله وجود دارد. خوبه. اگر منجر به روایت ضعیفی شد، آن سوالات را برای پست دیگری نگه دارید. به یاد داشته باشید که گوگل کامل نیست و بینش رقابتی زیادی وجود دارد که می توانید از ویژگی «مردم هم می پرسند» از آن بهره برداری کنید.

4. ارائه پوشش جامع.

تجزیه و تحلیل اصلی برایان دین از 1,000,000 نتیجه جستجوی گوگل نشان داد که "محتوای جامع به طور قابل توجهی بهتر از محتوای کم عمق است." که این سوال را پیش می‌آورد: چگونه جامعیت را بطور عینی تعریف و به شیوه‌ای می نویسید که گوگل آن را کامل بداند؟ یک ابزار تحلیل محتوای SEO می تواند به این کار کمک کند. اگرچه می توان آن را به صورتی دستی انجام داد، اما یک کار زمان بر و پیچیده است که به بهترین وجه با استفاده از یادگیری ماشین انجام می شود. نکته کلیدی در اینجا ساختن یک مدل موضوعی قوی است که برای عبارت تمرکز منحصر به فرد است. ایجاد یک مدل با کیفیت بالا مستلزم تجزیه و تحلیل هزاران صفحه وب است که اجرای دستی آن را غیرعملی می کند. هنگام ایجاد محتوای جدید یا بهینه سازی صفحات موجود، از این مدل موضوع به عنوان یک راهنمای هدف استفاده کنید. هیچ کس نمی خواهد به روزهای پر کردن کلمات کلیدی بازگردد. تکرار بیش از حد نه تنها برای رتبه وب سیات شما مضر است، بلکه خوب خوانده نمیشود. نویسندگان ماهر نیز باید انواع مختلفی را در متن محتوا بگنجانند. یکی دیگر از مزایای استفاده از یادگیری ماشینی برای ایجاد مدل موضوعی این است که می تواند محتوا را از نظر میزان پایبندی آن به مدل های گوناگون درجه بندی کند.

5. پیوند استراتژیک.

این اشتباه است که فرض کنیم یک محتوای جامع که به خوبی نوشته شده تمام چیزی است که برای رتبه بندی در صفحه اول لازم است. به عنوان مثال، یک مقاله کارآفرین با عنوان "32 روش اثبات شده برای کسب درآمد سریع" در رتبه دوم برای عبارت جستجوی "سریع پول درآوردن" قرار دارد. اما آیا متوجه شدید که Entrepreneur.com بیش از 11000 صفحه دیگر مرتبط با آن موضوع دارد؟ هرچه محتوای خوب تری در مورد یک موضوع خاص داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که گوگل سایت شما را به عنوان یک منبع متخصص تشخیص دهد. اما یک مشکل وجود دارد. برای به دست آوردن این قدرت، باید آن صفحات را با استفاده از متن لنگری مرتبط به یکدیگر پیوند دهید.

پیوندهای داخلی به چند دلیل مفید هستند. اول، آنها رتبه صفحه را به سایر صفحات پیوند داده شده گسترش می دهند و توانایی آنها را برای رتبه بندی بهبود می بخشند. دوم، پیوندها نحوه بررسی وب سایت شما توسط گوگل هستند. پیوند دادن چندین صفحه به یکدیگر یک رابطه را ایجاد می کند و به موتور جستجو کمک می کند تا محتوای وب سایت شما را بهتر درک کند. متنی که در پیوند خود استفاده می‌کنید، که به عنوان anchor text شناخته می‌شود، معنای خاصی دارد. از آنجایی که موضوع صفحه پیوند داده شده را مشخص می کند، این متن سزاوار توجه ویژه است. از استفاده از عبارات عمومی مانند "اینجا کلیک کنید" یا "بیشتر بدانید" خودداری کنید، زیرا این عبارات به هیچ وجه توصیفی نیستند. در عوض، از کلمات کلیدی در عنوان صفحه ای که پیوند داده شده است به عنوان متن لنگر خود استفاده کنید. فقط همیشه از متن لنگر یکسانی استفاده نکنید. بیش از حد از آن، و گوگل ممکن است فکر کند که شما در حال تلاش برای دستکاری موتور جستجو هستید.

با پیچیده تر شدن پرسشهای جستجو، الگوریتم های جستجوی گوگل پیچیده تر شده اند. بهینه‌سازی محتوا با استفاده از روش‌های چند سال پیش دیگر همان اثر را ندارد. تاثیر آن تنها با هوشمندتر شدن موتورهای جستجو کاهش می یابد. همانطور که جستجو تغییر می کند، روش های بهینه سازی شما نیز باید تغییر کند. عدم انجام این کار، عملکرد محتوای شما را در جستجوی ارگانیک در معرض خطر قرار می دهد.

 

منبع Entrepreneur

دیدگاهتان را بنویسید