تحقیق کلمات کلیدی

دسته بندی سئو
۰
۱۱۸۶
2021-05-23 18:05:39
زمان مورد نیاز برای خواندن ۱۱ دقیقه
تحقیق کلمات کلیدی

حالا که چگونگی ظاهر شدن در نتایج جستجو را یاد گرفتیم, وقت آن است که تعیین کنیم کدام کلمات کلیدی استراتژیک را در محتوای وب سایت خود به عنوان هدف قرار دهیم, و چگونه این محتوا را بسازیم که باعث جلب رضایت کاربران و موتورهای جستجو شود.

قدرت تحقیق کلمات کلیدی یا همان پژوهش کلمات کلیدی در درک بهتر هدف بازار شما و چگونگی جستجوی آنها برای محتوا, خدمات یا محصولات شما نفهته است.

تحقیق کلمات کلیدی داده های جستجوی خاصی را به شما رائه میدهد تا به شما کمک کند پرسش هایی مانند اینها را پاسخ بدهید:

  • افراد به دنبال چه چیزی هستند؟
  • چه تعدادی آن را جستجو میکنند؟
  • به چه شکلی اطلااعت را میخواهد به دست بیاورند

در این بخش, ابزارها و استراتژی هایی برای کشف این اطلاعات  به دست خواهید آورد, در کنار آن تاکتیک هایی که به شما کمک میکند تا از تحقیق کلمات کلیدی های ضعیف دوری کنید و یک محتوای قدرتمند بسازید, یاد میگیرید. یکبار که چگونهگی هدف قردادن کاربران که به دنبال محتوای شما هستند درک کنید, شروع به کشف دنیای جدیدی از سئو راهبری را میکنید.

 

قبل از تحقیق کلمات کلیدی, این سوالات را از خود بپرسید

قبل از اینکه از طریق بهینه سازی موتور جستو به رشد یک کسب و کار کمک کنید, ابتدا باید بفهمید آنها که هستند, مشتریان آنها چه کسانی هستند, و هدف شان چیست.

اینجا جایی است بعضی چیزها آسان تر میشود. بساری از افراد این مرحله مهم برنامه ریزی را نادیده میگیرند, به دلیل اینکه تحقیق کلمات کلیدی زمان بر است, و چرا برای چیزی که از قبل می دانید و میخواهید برای آن رتبه بندی شوید, باید زمان صرف کنید؟

پاسخ این سوال در این است که چیزی که شما میخواهید برای آن رتبه بندی شوید با چیزی که مخاطب میخواهند, اغلب به طور گستره چیز های متفاوتی هستند.تمرکز بر روی مخاطبان و سپس استفاده از داده های کلید وازه برای بهینه سازی این بینش ها کمپین های موفقیت آمیز بیشتری نسبت به تمرکز روی کلمات کلیدی دلخواه به ارمغان میاورد.

 

یک مثال, Frankie & Jo’s (یک بستنی فروشی بدون گلوتین و مناسب برای گیاه خواران) درباره سئو شنیده بودند و برای نشان داده شدن در نتایج ارگانیک کمک میخواستند. برای کمک کردن به آنها, ابتدا باید درباره مشتریان آنها کمی بیشتر یاد بگیریم, برای اینکار, باید سوالاتی مانند سولات زیر را از خود بپرسیم:

  • افراد چه نوع بستی, اسنک, دسر و غیره را جستجو هستند؟
  • چه کسانی در جستجوی اینها هستند؟
  • چه موقع افراد درجستجوی بستی, اسنک, دسر و غیره هستند؟
  • آیا روند فصلی در بخشی از سال وجود دارد؟
  • چکونه افراد بستنی را جستجو میکنند؟
  • از چه کلماتی استفاده میکنند؟
  • چه پرسش هایی میپرسند؟
  • آیا بیشتر از موبایل استفاده میکنند؟
  • چرا این افراد به دنیال بستنی هستند؟
  • آیا به دلیل اگاهی از سالم بودن یک بستنی خاص سهتند یا فقط میخواهند یک مزه شیرین را مزه کنند؟
  • مشتریان با پتانسیل کجا هستند - محلی, ملی, یا بین المللی؟

و در آخر - از اینجا شروع میشود - چگونه میتوانید بهترین محتوا درباره بستی برای گسترش یک اجماع و برآورده کردن چیزی که افراد در جستجو آن هستند, ارائه دهید؟

پرسیدن این پرسش ها یک برنامه ریزی حقیقی است که درباره پژوهش کلید وازه شما را راهنمانی و کمک میکند تا محتوایی بهتر تولید کنید.

 

افراد چه اصطلاحاتی را جستجو می کنند؟

شما ممکن است راهی برای توصیف آنچه انجام می دهید داشته باشید, اما مخاطبان شما چگونه یک محصول, خدامات, یا اطلاعاتی که شما ارائه میدهید را جستجو میکنند؟ اولین قدم حیاتی در در پاسخ به این سوال, فرایند تحقیق کلمات کلیدی است.

 

کشف کلمات کلیدی

به احتمال زیاد چند کلمه کلیدی در ذهن دارید که دوست دارید برای آنها رتبه رتبه بندی شوید. اینها میتواند چیزهایی مانند محصولات, خدمات, یا سایر موضوعات آدرس وب سایت شما باشید, آنها کلمات کلیدی بسیار خوبی برای تحقیقات شما هستند, چس از آنجا شروع کنید, میتوانید این کلمات کلیدی را در ابزار تحقیق کلمات کلیدی  وارد کنید تا میزان متوسط حجم جستجوی ماهانه وکلید واژه های مشابه را بیابید. درباره حجم جستجو در بخش بعدی  به صورت عمیق تر خواهیم پرداخت, اما حالا که در مرحله کشف هستیم, این میتواند به تعیین اینکه کدام یک از تغییرات کلمات کلیدی, بیشتر مورد توجه جستجوگران است کمک کند.

یک بار کلمات کلیدی اصلی را در ابزار تحقیق کلمات کلیدی وارد کنید, شروع به کشف کلید واژه های دیگر, سوالات رایج, و موضوعاتی میکنید که ممکن است در محتوای شما نادیده گرفته شده اند.

 

هنگام تایپ “عروسی" و “گل فروشی” در داخل ابزار تحقیق کلمات کلیدی, ممکن است اصطلاحاتی بسیار مرتبط, بسیار جستجو شده ای مانند زیر را کشف کنید:

  • دسته گل عروسی
  • گلهای عروس
  • گل فروشی عروسی

در فرایند کشف کلمات کلیدی مرتبط به محتوایتان, احتملا متوجه خواهید شد که حجم جستجوی این کلمات کلیدی تا حد زیادی متغییر است. درحالی که شما میخواهید اصطلاحات که مخاطبانتان جستجو میکنند را هدف قرار بدهید, در بعضی مواقع, هدف قرار دادن اصطلاحاتی که حجم جستجوی کمتری دارد سود بیشتری دارد زیرا بسیار کمتر رقابتی هستند.

از آن جایی که هر دو کلمات کلیدی کم - زیاد رقابتی میتواند برای سایت شما سودمند باشد, یادگیری بیشتر درباره حجم جستجو میتواند برای اولیت دهی کلماتی کلیدی و انتخاب اینکه کدام یک بزرگترین استراتژی سودمند برای سایت شما است, به شما کمک کند 

 

هر چند وقت یکبار این اصطلاحات جستجو می شوند؟

فهمیدن حجم جستجو

هرچه میزان حجم جستجو برای کلید واژه یا عبارت کلیدی داده شده  بیشتر باشد, معمولا تلاش بیتری برای بدست آوردن رتبه بالاتر نیاز است. معمولا این به سختی کلیدواژه و گهگاه ویژگی های SERP را شامل میشود. برای قال, اگر امکانات SERP  زیادی (مانند کارت های ویژه, گراف دانش, اسلاید ها و غیره) جای زیادی از جستجو را میگیرند, سختی کار بالاتر میرود. برند های بزرگ اغلب 10 نتیجه برتر صحفات نتایج جستجو را برای حجمهای کلیدواژهای زیاد به خود اختصاص میدهند. پس اگر به تازگی وب سایت خود را شروع کریده اید و به دنبال همین کلید واژه های هستید, با یک جنگ سخت برای رتبه بندی روبرو هستید که ممکن است به چندین سال تاش نیاز داشته باشد.

معمولا, هرچه حجم جستجو بیشتر باشد, رقابت و تلاش زیادتری برای بدست آوردن رتبه بندی ارگانیک موفق نیاز است. اگر تلاش زیادی نکنید,خطر این وجود دارد که هیچ جستجوگری جذب وب سایت شما نشود. در بسیاری از موارد, هدف قرار دادن یک مورد بسیار خاص, اصطلاحات جستجو با رقابت کم ممکن است بسیار سودمند باشد. در سئو ما این اینها را کلیدواژه های بلند مدت (دم دراز) نامگذاری میکنیم.

 

درک دم دراز

خیلی عالی بود اگر برای کلیدواژه “کفش ها” رتبه 1 را بدست بیاورید؟

فوقالعاده است که کلید واژه ای که 50,000, یا حتی 5,000 جستجوی ماهانه دارد سرو کار داشته باشیم, اما در واقعیت این عبارات جستحوی محبوب فقط بخش کوچکی از کل جستجو های انجام شده در وب را در بر میگیرد. در حقیقت, کلیدواژه هایی با حجم جستجوی زیاد ممکن است حتی نشانی از نیت مبهم باشد, که , اگر این کلیدواژه ها را هدف قرار بدهید, ممکن است با ریسک این که کاربرانی از وب سایت شما بازدید کنند که هدفشان با محتوای که صفحه شما ازئه میدهد همخوانی نداشته باشد.

SERP گوگل برای پیتزا

آیا جستجو کنندگان میخواهند ارزش مواد غذایی پیتزا را بدانند؟ یک پیتزا سفارش بدهند؟ یک رستواران پیدا کنند تا با خانواده به آنجا بروند؟ گوگل نمیداند, پس آنها این امکانات را به شما پیشنهاد میدهد تا به شما کمک کند. هدف قردادان “پیتزا” به معنی این است که شما باید به شبکه گسترده ای هدف قرار داده اید.

SERP گوگل , مردم به دنبال این های هستند, پیشنهاد برای پیتزا

اگر جستجوکنندگان به دنبال "پیتزا" باشند, گوگل فکر مینند شاید آنها به "پنیر" هم علاقه مند باشند. اشتباه میکنند….

پیشنهاد مکان برای پیتزا در SERP

هدف شما پیدا کردن مکانی برای خودن پیتزا به عنوان ناهار بود؟ “مکان های بیشتری کشف کنید"ویژگی SERP را پوشش داده است.

 

75% درصد بقیه در “چاق میانی” و “دم دراز” جستج باقی میماند.

منحنی تقاضای جستجو

کلید واژه های کمتر شناخته شده را دست کم نگیرید, کلیدوازه های دم دراز با حجم جستجوی پایین اغلب به چیز بهتری تبدیل میشود, زیرا جستجوگران در جستجوی خود دقیق تر و با نیتی خاص هستند. برای مثال یک فرد در جستجوی “کشف” است, فقط در حال وب گردی است. از سوی دیگر کسی که دنبال “بهترین قیمت کفش زنانه قرمز رنگ مخصوص دویدن”, عملا کیف پول خود را بیرون آورده است!

 

با حجم جستجو راهبردی میشود

حالا که اصطلاحات مرتبط به سایت خود و حجم جستجوی منتاظر آن را  را پیدا کرده اید, میتوانید راهبرای های بیشتری با نگاه کردن به رقبا بدست آورید و کشف کنید که چگونه جستجوگران میتوانند نسبت به فصل یا مکان متغییر باشد.

کلیدواژه های رقبا

احتمالا به کلیدواژه های زیادی برخواهید خورد. چگونه بفهیم که کدام را به عنوان اولی انتخاب کنیم؟ بهتر است کلیدوازه های حجم-بالایی که رقبای شما در حال حاضر از آن استفاده نمیکنند الویت بندی کنید. از آن طرف, میتوانید ببنید کدام کلیدواژه های از لیست شما برای رقبایتان از قبل رتبه بندی شده و آنها را الویت بندی کنید. اگر بخواهید از موقعیت های از دست رفته رقبا استفاده کنید, مورد اولی عالی است, در حالی که مورد دوم یک استراتژی تهاجمی است که شما را قادر می سازد برای کلمات کلیدی رقابت کنید که رقبای شما از قبل برای آنها عملکرد خوبی داشته اند.

کلیدواژه های فصلی

دانستن ترندهای فصلی می تواند در تنظیم استراتژی محتوا مفید باشد. و برای مثال, اگر بدانید در انکلیس “جعبه کریسمس” از اکتبر به دسامبر شروع به افزایش میکند, می توانید محتوا را از ماه ها قبل آماده کنید و وقت زیادی به آن ماه ها اختصاص دهید.

 

کلیدواژه های منطقه ای

با محدود کردن تحقیقات کلمات کلیدی خود برای شهرهای خاص, می توانید از نظر استراتژیک یک شهر خاص, کشور, یا ایالات را در برنامه ریز کلیدواژه گوگل یا معادل آن “مورد توجه در زیر منطقه” گوگل ترندز هدف قرار دهید. تحقیق مکانی-خاص میتواند در ساخت محتوای مرتبط با هدف مخاطبانتان به شما کمک کند. برای مثال ممکن متوجه شوید در تکزاس, اصطلاح ترجهی برای کامیون برزگ “دکل بزرگ” است, درحالی که در نیویورک, از نظر واژه شناسی تریلر تراکتو ترجیح داده میشود.

 

چه شکلی به بهترین وجه با هدف جستجوگر متناسب است؟

در بخش ئوم, درباهر امکانات SERP یاد گرفتیم. این پیش زمینه به ما کمک می کند تا بفهمیم جستجوگران چگونه می خواهند از اطالاعات بدست آمده برای کلیدواژه خاص استفده کنند. شکلی که گوگل برای نمایش در صفخات نتایج انتخاب میکند به هدفتکی است, و هر پرسشی که شکل منحصفر به فرد دارد. گوگل این اهداف را دستورالعمل های ارزیاب کیفیت به صورت “دانستنی” (پیدا کردن اطلاعات), “انجام” (رسید به هدف), “وبسایت” (پیدا کردن یک وبسایت خاص), یا “بازدید حضوری” (بازدید از کسب و کار حضوری).

درحالی که هزاران احتمال متنوعی از جستجو وجود دارد, بگذارید یک نگاه نزدیکی به پنج دسته بندی اهداف بیاندازیم:

 

1.پرسش های اطلاعاتی: جستجوکننده به دنبال اطلاعات است, مانند نام یک گروه موسیقی یا ازتفاع برج امارات

یک اسکرین شات از صفحه ویژه گوگل برای جستجوی "چه کسی کارولین شیرن را خوانده است. (جواب نیل دایموند است)

2.پرسش های مسیریابی: جستجوکننده میخواهد به جای خاص در اینترنت برود, مانند فیسبوک یا صفحه اصلی NFL

یک اسکرین شات از جستجوی "moz blog" و نتایج SERP

3.پرسش های معاملاتی: جستجوکننده میخواهد کاری انجام بدهد, مانند خرید یک بلیت هواپیما یا به یک آهنگ گوش کند

یک اسکرین شات از جستجوی "خرید بلیت هواپیما به سیاتل" و نتایج SERP

4.تحقیقات تجاری: جستجوکننده میخواهد محصولات را مقایسه و بهترین آن را برای نیاز های خاص پیدا کند

یک اسکرین شات از جستجوی "ps4 vs ps4 pro" و نتایج SERP

5.پرسش های محلی: جستجوکننده میخواهد چیزی محلی پیدا کند, مانند یک مافی شاپ نزدیک, دکتر, مکان موسیقی

یک اسکرین شات از جستجوی "کافی شاپ نزدیک من" و نتایج SERP محلی

یک گام مهم در فرایند تحقیق کلمات کلیدی ، بررسی نمای SERP برای کلمه کلیدی مورد نظر, جهت دستیابی به سنجشی بهتر از هدف جستجو است. اگر می خواهید بدانید که هدف مخاطب شما چه نوع محتوایی است, یه SERP ها نگاهی بیاندازید.


گوگل رفتار تریلیون جستجوکننده را از نزدیک ارزیابی کرده است تا سعی کند مطلوب ترین مطالب را برای هر جستجوی کلمه کلیدی خاص ارائه دهد.

به عنوان مثال "لباس" را جستجو کنید:

یک اسکرین شات از جستجوی "لباس" و نتایج اسلاید

بوسیله خرید اسلایدی, میتوانید نتیجه بگیرید که در نظر گوگل کسانی که “لباس" را جستجو میکنند, میخواهند به صورت آنلاین لباس بخرند.

یک اسکرین شات از جستجوی محلی برای "لباس"

یک ویژگی پک محلی نیز برای این کلمه کلیدی وجود دارد, که نشان میدهد گول میخواهد به جستجوگرانی که به دنبال فروشنده محلی لباس هستند کمک کند.

یک اسکرین شات از خلاصه نتایج برا جستجوی لباس

اگر پرسش مبهم باشد, گوگل بعضی وقت های ویزگی “خلاصه شده” را اضافه میکند تا به جستجوگران که بدنبال موارد بیشتر هستنند کمک کند. با انجام این کار, موتور جستجو میتواند نتایج بهتری برای به اتمام رساندن کاری که جستجو کننده میخواهد انجام بدهد ارائه دهد و به آن کمک کند.

گوگل دارای انواع متنوعی از نتایج است که بسته به پرسش میتواند متفاوت باشد, اگر میخواهید یک کلیدواژه را هدف قرار دهید به SERP نگاهی بیاندازید تا بفهمید به ایجاد چه نوع محتوایی نیاز دارید.

ابزار تعیین ارزش کلیدواژه

کلیدواژه چه میزان ارزشی به سایت شما اضافه میکند؟ این ابزار ها میتواند به یافتن پاسخ این سئولات کمک کند, بنابراین آنها افزودنیهای عالی در فرایند تحقیقات کلمات کلیدی شما ایجاد خواهند کرد:

  • Moz Keyword Explorer - کلیدواژه را جستجوگر وارد کنید و اطلاعات ی مانند حجم جستجوی ماهانه و ویژگی های SERP (مانند پک محلی یا کارت های ویژه) که برای یک اصطلاح خاص رتبه بندی را دریافت کنید. این ابزار با استفاده از داده های جریان مستقیم کلیک ، داده های دقیق کلیکی جستجو را استخراج میکند. برای یادگیری بیشتر درباره تولید داده های کلیدواژه توسط ما,  Announcing Keyword Explorer را چک کنید. جایزه! نمره "دشواری" یابنده کلمه کلیدی همچنین می تواند به شما کمک کند تا گزینه های کلمه کلیدی خود را در عباراتی که برای رتبه بندی در بهترین فرصت دارید ، محدود کنید. هرچه نمره کلمه کلیدی بالاتر باشد ، رتبه بندی برای آن اصطلاح دشوارتر خواهد بود. اطلاعات بیشتر در مورد مشکل کلمات کلیدی.
  • Google Keyword Planner - از نظر تاریخی برنامه ریز کلیدواژه ادورد گوگل نتقطه شروع تحقیقات کلیمات کلید بوده است, برنامه ریز کلیدواژه داده های حجم جستجو را با جمع کردن در سطل های عظیم محدوده حجم محدود میکند. برای دریافت اطلاعات بیشتر, اسرار کثیف برنامه ریز کلیدواژه گوگل را مطالعه کنید.
  • Google Trends - ابزار ترند کلیدواژه گوگل برای یافتن نوسانات فصلی کلمات کلیدی عالی است. برای مثال"ایده های جذاب لباس هالوین" در هفته های قبل از هالوین محبوب میشود.
  • AnswerThePublic - ابزار رایگانی که سوالاتی که برای یک کلیدواژه جستجو شده را جمع می کند! میتوانید از ابزار در کنار یک ابزار رایگان دیگر نیز استفاده کنید, Keywords Everywhere, پیشنهادات ATP را بر اساس حجم جستجو اولویت بندی کنید.
  • SpyFu Keyword Research Tool - برخی از داده های منظم کلیدواژه واقعی رقبا را ارائه میدهد.

حالا که فهمیدیم چگونه چیزی که مخاطب اغلب به دنبال آن است را کشف کنیم, وقت آن است به مرحله بعدی برویم: ساخت صفحات به روشی که کاربران آن را دوست داشته باشند و موتور های جستجو بتوانند آن را درک کنند. بریم بخش چهار (بهینه سازی داخلی سایت)!

 

نوشته شده توسط برتنی مولر, منبع موز

دیدگاهتان را بنویسید