5 نکته مهم طراحی سایت که نمی توان آنها را در 2022 نادیده گرفت

هر نوع کسب و کاری که دارید، داشتن یک وب سایت تمیز و کاربرپسند بسیار مهم است. سایت کسب و کار شما نه تنها به عنوان خانه دیجیتالی برای تجارت و خط تولید شما عمل می کند، بلکه رویکرد کلی بازاریابی دیجیتال شما را نیز نشان میدهد و یک قطب مرکزی برای ارتباط مشتریان با برند و تجارت شما ایجاد می کند. ارائه یک تجربه سایت ضعیف می تواند این تلاش ها را مختل کند و آن ارتباطات را حتی قبل از شروع قطع کند.

در اینجا پنج نکته طراحی سایت برای تبدیل سایت شما به یک دینام تبدیل مشتری آنلاین در سال 2022 آورده شده است.

1. سایت خود را برای برداشت های اولیه بسازید

وقتی صحبت از نکات مفید طراحی وب می شود، اولین برداشت ها همچنان در صدر لیست قرار می گیرند. به دلیل این که آنچه کاربران بلافاصله پس از بارگذاری سایت شما با آن تعامل می کنند، زمینه را برای کل تجربه فراهم می کند. و اگر طراحی وب شما کالاها را در آن ثانیه های ابتدایی ارائه نمی کند، نه تنها بازدیدکنندگان جدید را از دست می دهید، بلکه فرصت هایی که ممکن است برای ایجاد یک خاطره از برندی قدرتمند و مثبت که باعث علاقه و فروش از دست بدهید.

حقیقت این است که فاکتورهای زیادی وجود دارند که به اولین برداشت های حیاتی تأثیر می گذارند، و کار با طراحان وب که از این عوامل قدردانی می کنند، کلید ایجاد یک وب سایت حرفه ای جذاب است. عناصر بصری مانند ساختار، رنگ ها و فاصله اغلب نقش مهمی در جذابیت طراحی وب سایت دارند. در عین حال، ویژگی‌های به ظاهر پیش پا افتاده مانند طرح‌بندی متن و حتی فونت‌هایی که استفاده می‌کنید، تأثیر بسیار واقعی بر تجربه و تعامل در سایت دارند.

داشتن یک طراح وب با توجه به این جزئیات و جایگاه مناسب آنها در سلسله مراتب بصری نه تنها منجر به یک وب سایت خیره کننده بصری می شود، بلکه می تواند به تبدیل بازدیدهای شانسی بیشتر و ماندن طولانی مدت کمک کند و صفحات وب چشم نوازی را برای کاربران فراهم کند. تجربه لازم را دارند تا از کسب و کار شما بخرند.

برای ساختن یک وب سایت موفق که از همان ابتدا ظاهر شود، اهمیت دارد که بر روی موارد زیر تمرکز کنید:

  • سادگی. کاربران طراحی های وب ساده و ساده را بر پیچیده ترجیح دهند. هر چه جذب و درگیر شدن با عناصر بصری در صفحات وب شما آسان تر باشد، بهتر است.

  • آشنایی. از عکس‌های استوک و هدر گرفته تا لوگوها و CTAها، همه عناصر بصری در سایت شما باید انتظارات بازدیدکنندگان را برآورده کنند و نشانه‌های بصری در مورد آنچه انجام می‌دهید را ارائه دهند. گنجاندن تصاویر و عناصر ناآشنا اغلب تنها منجر به سردرگمی , بلکه در نهایت باعث یک برداشت منفی از برند می شود.

  • دقت. خواه یک حرفه ای کارکشته باشد یا تیمی از طراحان وب تازه کار که به پروژه شما می پردازند، پر کردن سایت شما با عناصر بصری دقیق برند طراحی وب 101 است. همه ویژگی ها باید ثابت باشند و برند شما را به طور دقیق در سراسر سایت منعکس کنند.

6 ابزار رایگان که به بهینه سازی وب سایت شما کمک می کند

یک وب سایت "خوب" چیست؟ رتبه ارگانیک بالا؟ محتوای ارزشمند؟ تجربه ی مشتری؟ یا کلاً چیزی؟ در حالی که کارشناسان در سراسر جهان نظرات متفاوتی در مورد چگونگی یک وب سایت دارند، همه آنها موافقند که هیچ عامل واحدی برای تعیین کیفیت یک وب سایت وجود ندارد. به همین دلیل است که بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو و کاربران بخش مهمی از استراتژی وب سایت است. و در اینجا شش ابزار رایگان که می توانند در بهینه سازی بهتر وب سایت به شما کمک کنند.

1. Hotjar

Hotjar لباس همه کاره شما برای جمع آوری داده های کیفی است. این شامل مجموعه ای از ابزارهایی است که به شما کمک می کند تا نقشه های حرارتی، ردیابی فیلتری، نظرسنجی های کاربران، نظرسنجی ها و هر چیز که کیفی باشد را ایجاد کنید. Hotjar به مدیران وب‌سایت‌ها و کارشناسان سئو مجموعه‌ای از ابزارها را برای کار ارائه می‌دهد، استفاده از آن آسان است و برای همه رایگان است.

2. گوگل آنالیتیکس

درک رفتار کاربر برای بهینه سازی وب سایت شما بسیار مهم است. چه یک وب سایت تجارت الکترونیکی باشید که سعی در به حداکثر رساندن تبدیل های خود دارید یا یک وب سایت اطلاعاتی که به دنبال افزایش زمان کاربر در وب سایت خود هستید، ایجاد استراتژی های SEO بدون درک آنچه بازدیدکنندگان در وب سایت شما انجام می دهند، یک دلیل گمشده است. گوگل آنالیتیکس به مدیران وب‌سایت اجازه می‌دهد تا رفتار کاربران را هنگام حرکت در یک سایت دنبال کنند. به طور خودکار داده ها را جمع آوری می کند و گزارش های سفارشی برای درک بهتر رفتار کاربر ارائه می دهد و مهمتر آنکه استفاده از آن رایگان است.

3. Google Optimize

اگر می خواهید ویژگی جدیدی را در وب سایت خود آزمایش کنید، بهینه سازی گوگل جایی است که می خواهید بروید. بهینه سازی گوگل که به صورت رایگان توسط گوگل ارائه می شود، به وب مسترها اجازه می دهد تا تغییرات مختلفی را در یک صفحه مانند فونت ها، دعوت به عمل، سرفصل ها، کپی محصول و قرار دادن محصول آزمایش کنند و آن را با هدف مورد نظر مطابقت دهند. اگر به دنبال یک ابزار رایگان برای تست A/B در وب سایت خود هستید، چیزی بهتر از Google Optimize پیدا نخواهید کرد. همچنین Google Optimize به طور یکپارچه با Google Analytics ادغام می شود.

مطالب مرتبط: 5 روش برای بهینه سازی محتوای خود برای رتبه بندی بهتر در گوگل

4. PageSpeed ​​Insights

یکی دیگر از ابزارهای رایگان ارائه شده توسط Google، PageSpeed ​​Insights برای اندازه گیری عملکرد یک وب سایت در دسکتاپ و دستگاه های تلفن همراه استفاده می شود. به هر وب‌سایت در مقیاس رتبه‌بندی از 0 تا 100 امتیاز می‌دهد. وب‌سایت‌های دارای رتبه بالای 90 خوب، 50 تا 90 نیاز به بهبود و زیر 50 ضعیف در نظر گرفته می‌شوند. امتیاز عملکرد بر اساس داده های آزمایشگاهی است، به این معنی که عملکرد در یک محیط کنترل شده ارزیابی می شود. نتایج از PageSpeed ​​به مدیران وب‌سایت‌ها دید دقیقی از نحوه تعامل کاربران با وب‌سایت ارائه می‌دهد.

5. کنسول جستجوی گوگل

اساس کنسول جستجوی گوگل ساده است. این به مدیران وب سایت اجازه می دهد تا عملکرد وب سایت خود را در گوگل مشاهده کنند. این کنسول همچنین در صورت نیاز به عیب یابی وب سایت، رفع مشکلات نمایه سازی، درخواست فهرست بندی مجدد برای محتوای جدید و تعدادی ویژگی دیگر مفید است. اما بخش مهمی از کنسول که آن را برای مدیران وب سایت ارزشمند می کند، توانایی آن در ارائه داده های مرتبط با جستجو است. هر چند وقت یکبار وب سایت شما در جستجو رتبه بندی می شود؟ کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی می کنید چیست؟ و کاربران چقدر به وب سایت شما مراجعه می کنند؟

6. Screaming Frog

Screaming Frog یک خزنده است که وب سایت شما را برای یافتن مشکلات رایج سئو جستجو می کند. پیوندهای شکسته را پیدا می‌کند، محتوای تکراری را پیدا می‌کند، تغییر مسیرها را پیدا می‌کند، داده‌های مرتبط را از یک صفحه وب استخراج می‌کند، عناوین صفحات و متا تگ‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند، در میان چند کاربرد دیگر. Screaming Frog تشخیص ناهنجاری‌ها در یک وب‌سایت و بهبود عناصر مؤثر بر رتبه‌بندی سئو را برای مدیران وب‌سایت آسان‌تر می‌کند.

هرچه زودتر بهینه سازی وب سایت را شروع کنید، بهتر است. استفاده از هر یک از ابزارهای ذکر شده در بالا آسان است و اطلاعات ارزشمندی را برای بهینه سازی عملکرد وب سایت شما ارائه می دهد. و در حالی که همه این ابزارها رایگان هستند، برخی از آنها با یک نسخه پولی نیز در صورت احساس نیاز ارائه می شوند.

2. هر صفحه ای را برای کاربران موبایل بهینه کنید

این روزها نمی‌توانید لیست نکات طراحی وب را بدون قرار دادن بهینه‌سازی موبایل در بالاترین سطح ایجاد کنید. چرا؟ زیرا تلفن همراه در سال 2022 اهمیت دارد. در واقع، تقریباً 80٪ از مردم می گویند که احتمال بازگشت به سایت شما یا اشتراک گذاری آن با دیگران در صورت سازگاری با تلفن همراه بیشتر است. اگر طراح وب شما بر روی ساخت یک وب سایت خوب و واکنش گرا برای موبایل تمرکز نداشته باشد، کسب و کار شما فرصت آسانی را برای ایجاد بازدیدهای مکرر و انتشار اخبار در مورد نام تجاری خود از دست می دهد.

مشتریان بیشتری از دستگاه های تلفن همراه برای جستجو و تحقیق در مورد کسب و کارها در وب استفاده می کنند. اگر صفحات وب شما به درستی بارگیری نمی شود، یا طراحی وب شما باعث می شود که تجربه تلفن همراه یکپارچه نباشد، مشتریان بالقوه احتمالاً سریع می پرند و سایت و شرکت شما را به خاطر رقیبان رها می کنند. با گذشت زمان، این مشکلات تلفن همراه شروع به اضافه شدن می‌کنند و مشکلی رو به رشد برای برند، شهرت و نتیجه نهایی شما ایجاد می‌کنند و در عین حال جذب کسب‌وکار جدید را به‌طور تصاعدی سخت‌تر می‌کنند.

با این اوصاف، اولویت بندی قابلیت ناوبری و چیدمان موبایل در رویکرد طراحی وب شما بسیار مهم است. از همان ابتدا، مشاهده هر عنصر بصری، لوگو، بلوک متن، نمادهای رسانه‌های اجتماعی و دکمه‌های فراخوان برای موبایل ضروری است، تا اطمینان حاصل شود که هر یک از ویژگی‌ها و هر جنبه‌ای از فرآیند طراحی شما سازگار با موبایل است و به گونه‌ای طراحی شده است که یک تجربه سطح بالا ارائه میکند. 

این می تواند به معنای هر چیزی باشد، از تنها نشانه های بصری ضروری (لوگوها، منوها، CTA ها، دکمه ها) در سراسر سایت تلفن همراه شما تا تمرکز بر فونت های چشم نواز، اسکن شدن بیشتر صفحات متن و خدمات شما و تغییر اندازه عناصر صفحه برای تعامل آسان تر کاربران با آن.

3. زمان بارگذاری خود را به حد عالی برسانید

یک وب سایت کند می تواند به سرعت تبدیل به بدترین دشمن شما شود و اغلب نگه داشتن مشتریان بالقوه و نزدیک کردن آنها به نقطه خرید را غیرممکن می کند. دوست داشته باشید یا نخواهید، بازدیدکنندگان باهوش و کارکشته امروزی سایت انتظار دارند که وب سایت ها سریع بارگذاری شوند، و اگر صفحه اصلی یا وبلاگ شما به سرعت ظاهر نمی شود، احتمالاً به جای دیگری می روند تا آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند.

به عبارت دیگر، زمان بارگذاری یک وب سایت، اگر نگوییم ضروری، بخش مهمی از هر تلاش طراحی عملی و پاسخگو است. این تأثیر غیرقابل حذفی بر تجربه بازدیدکنندگان و در نهایت توانایی شما برای تبدیل دارد. درک اینکه صفحات شما با چه سرعتی بارگذاری می شوند و چگونه می توان آن زمان های بارگذاری را بهینه کرد، تنها یکی از نکات طراحی وب سایت نیست که می توانید آن را نادیده بگیرید. این بخش مهمی از کار طراح وب است و همیشه باید در هنگام ساختن طراحی سایتی که باید عالی باشد، در اولویت قرار گیرد.

خوشبختانه، طراحان وب روش های متعددی برای به روز رسانی وب سایت شما در اختیار دارند. برخی از ساده ترین راه هایی که طراح وب شما می تواند زمان بارگذاری را سرعت بخشد و از سایت رقیب شما پیشی بگیرد عبارتند از:

تغییر اندازه تصاویر عکس ها و گرافیک هایی که معمولا فضای زیادی را اشغال می کنند, چیزی که به طور چشمگیری بر زمان بارگذاری صفحه تأثیر می گذارد. برداشتن گام‌هایی برای فشرده‌سازی و بهینه‌سازی تصاویر می‌تواند به کاهش اندازه فایل‌ها کمک کند و در عین حال میلی‌ثانیه‌های ارزشمند را از تجربه بارگذاری صفحه حذف کند.
مدیریت افزونه های سایت افزونه ها، به ویژه در سایت های وردپرس، اغلب می توانند راه طولانی را در جهت بهبود سرعت کلی سایت انجام دهند. با این حال، بارگذاری سایت شما با تعداد زیادی  افزونه می تواند واقعاً عملکرد را کاهش دهد. پاک کردن بخش عمده و نگه داشتن فقط موارد مورد نیاز می تواند به افزایش سرعت سایت کمک کند.
نظارت منظم بر سرعت نظارت دقیق و مداوم در سراسر فرآیند طراحی و فراتر از آن بسیار مهم است. انجام این کار به شما امکان می دهد مسائل را به سرعت شناسایی کنید و قبل از اینکه به بحران تبدیل شوند، برای حل مشکلات گام بردارید.

7 روش ساده برای اینکه وب سایت خود را سریعتر و پاسخگوتر کنید

وقتی صحبت از وبگردی به میان می آید، پنج ثانیه می تواند یک ابد به نظر برسد، به خصوص زمانی که کاربران منتظر یک وب سایت کند برای دانلود هستند. این تاخیر می تواند عواقب عمده ای داشته باشد، زیرا گوگل سرعت سایت را هنگام تعیین حضور جستجوی شما در نظر می گیرد.

به گفته گوگل، زمانی که زمان بارگذاری صفحه از یک به سه ثانیه افزایش می یابد، احتمال رها کردن سایت توسط کاربران 32 درصد افزایش می یابد. در مطالعه دیگری، حدود چهار نفر از هر پنج بازدیدکننده وب سایت که از عملکرد سایت ناراضی هستند، می گویند که دیگر به سایت بازنخواهند گشت.

این بدان معناست که اگر وب سایت شما پاسخگو نیست و کند است، مشتریان خود را از دست می دهید و وقت آن است که کاری در مورد آن انجام دهید. در اینجا چند پیشنهاد برای سرعت بخشیدن به آن و پاسخگویی بیشتر ارائه شده است.

1. یک میزبان وب سریعتر انتخاب کنید

قابلیت با اطمینان بودن و سرعت میزبان وب شما نقش مهمی در سرعت (یا کندی) بارگذاری وب سایت شما دارد. در حالی که بسیاری از وب‌مسترها ارزان‌ترین هاست را برای صرفه‌جویی در هزینه انتخاب می‌کنند، این معمولاً به قیمت سرعت سایت آنها تمام می‌شود.

اگر سرورهای میزبان وب شما کند هستند و باعث می شوند سایت شما در هنگام بارگذاری عقب بماند، باید به یک هاست بهتر (سریعتر) تغییر دهید. بررسی کنید که سایر وب مسترها در مورد اینکه کدام میزبان وبی که سریعتر هستند چه می گویند.

2. از یک تم سریع و واکنش گرا برای وب سایت خود استفاده کنید

برای دریافت سرعت دانلود بیشتر، باید از یک تم سریع و سبک برای سایت خود استفاده کنید.به این دلیل که شما یک تم وب سایت می خواهید که هنگام بازدید از سایت شما، به سرعت برای بازدیدکنندگان شما دانلود شود. مضامین با کدگذاری ضعیف «سنگین‌تر» هستند و بارگذاری آن‌ها بیشتر طول می‌کشد، به‌ویژه در دستگاه‌های تلفن همراه.

از آنجایی که اکثر کاربران اینترنت از طریق دستگاه های تلفن همراه به اینترنت دسترسی دارند، بهتر است از یک تم سبک وزن و سازگار با موبایل استفاده کنید که پاسخگو بوده و به سرعت دانلود می شود. شما باید نظرات سایر وب مسترها را بخوانید تا متوجه شوید که آنها چگونه سرعت و پاسخگویی مضامین احتمالی وب سایت را ارزیابی می کنند.

همچنین باید سرعت و پاسخگویی تم های مختلف را در سایت خود اندازه گیری کنید تا بهترین (سریع ترین) را انتخاب کنید.

3. هر ویدیویی را مستقیماً از YouTube آپلود و پخش کنید

فایل های آنلاین بزرگ، مانند ویدیوها، می توانند باعث شوند که سایت شما به کندی بارگذاری شود. در نتیجه، به جای آپلود مستقیم ویدیوها در میزبان وب خود، باید آنها را در YouTube آپلود کنید. سپس می توانید به سادگی پیوندهای ویدیویی را در وب سایت خود جاسازی کنید. بازدیدکنندگان شما می‌توانند ویدیوهای شما را مستقیماً از یوتیوب پخش کنند، که باعث افزایش سرعت بارگذاری وب سایت شما می‌شود.

4. باید از پلاگین ها کم استفاده شود

در حالی که نصب افزونه ها ممکن است عملکرد سایت شما را افزایش دهد، نصب بیش از حد باعث کاهش سرعت بارگیری می شود. از آنجایی که تمام افزونه ها باید قبل از بارگیری کامل سایت شما بارگذاری شوند، بازدیدکنندگان باید منتظر بمانند.

اگر احساس می کنید که داشتن افزونه های زیاد باعث کاهش سرعت سایت شما می شود، باید افزونه هایی را که واقعاً به آنها نیاز ندارید حذف کنید.

اغلب اوقات، می‌توانید چندین پلاگین را با یک افزونه همه کاره جایگزین کنید که تمام عملکردهای مورد نیاز سایت شما را دارد.

5. فایل های وب بزرگ را می توان فشرده کرد

فایل های وب بزرگ می توانند باعث شوند که سایت شما به کندی بارگذاری شود. برای مثال، اسناد PDF و فایل‌های گرافیکی سنگین، می‌تواند زمان زیادی را برای دانلود به خصوص برای بازدیدکنندگان دستگاه‌های تلفن همراه ببرد. در نتیجه، کاهش فایل های حجیم می تواند به بارگذاری سریعتر سایت شما کمک کند.

6. تصاویر را برای سرعت بارگذاری سریعتر بهینه کنید

اگر تصاویر شما برای سرعت دانلود سریعتر بهینه نشده باشند، سرعت وب سایت شما را نیز کاهش خواهند داد. در اینجا چند راه ساده برای سرعت بخشیدن به زمان بارگذاری تصاویر سایت شما وجود دارد:

هنگام ذخیره تصاویر (GIF، JPEG یا PNG) از پسوند فایل مناسب استفاده کنید.
برای اینکه عکس‌ها سریع‌تر بارگذاری شوند، اندازه آن‌ها را کاهش دهید.
عکس های خود را با یک ابزار فشرده سازی تصویر رایگان فشرده کنید.

7. تعداد نظراتی که در یک صفحه ظاهر می شوند را محدود کنید

در حالی که نظرات کاربران برای افزایش تعامل مخاطبان و بهبود سئو سایت مفید هستند، بارگیری یک صفحه وب با نظرات بیش از حد ممکن است باعث افزایش زمان بارگیری صفحه شود.

در نتیجه، برای اینکه سرعت صفحات خود را به حداکثر برسانید، نباید بیش از 50 نظر در هر صفحه وب نمایش دهید. اگر پست‌ها و مقالات وبلاگ شما نظرات کاربران زیادی داشته باشد، بازدیدکنندگان شما مجبور نخواهند بود که برای بارگذاری صفحات وب منتظر بمانند.

اگر می‌خواهید سئوی وب‌سایت خود را بهبود ببخشید، بازدیدکنندگان را افزایش دهید، تجربه کاربری را بهبود ببخشید و نرخ تبدیل‌ها را افزایش دهید، سایت شما باید به سرعت بارگذاری شود.

گوگل یک تست سرعت سایت رایگان ارائه می دهد که شامل توصیه هایی در مورد چگونگی بهبود سرعت بارگذاری صفحات وب شما می شود. هنگامی که مشکلات را شناسایی کردید، ممکن است بخواهید یک توسعه دهنده وب بیاورید تا در بهینه سازی سایت خود برای سرعت دانلود سریعتر کمک کند. به طور کلی ارزش این هزینه را دارد.

4. روی تجربه کاربری شخصی سازی شده تمرکز کنید

ایجاد یک طراحی وب که بیشترین مخاطب ممکن را جذب کند، بسیار مهم است. اما این توانایی ارائه تجربیات خرید شخصی است که واقعا طراحی وب خوب را متمایز می کند. گنجاندن تکنیک‌های شخصی‌سازی خریداران در طراحی سایت این است که چگونه فراتر از رویکرد بازاریابی دیجیتال استاندارد بروید تا یک ارتباط واقعی ایجاد کنید و محتوا و تجربه مناسب و مرتبطی را در اختیار کاربران قرار دهید که احساسات را تقویت می‌کند و اقدام را وادار می‌کند.

شخصی سازی خریدار در استراتژی طراحی وب شما ممکن است در ابتدا دلهره آور به نظر برسد، به خصوص با توجه به نکات طراحی دیگر و بسیاری از عناصری که در سلسله مراتب بصری وجود دارند که باید نگران آن باشید.

خوشبختانه، چند راه نسبتاً ساده برای در نظر گرفتن و تطبیق شخصی‌سازی با رویکرد طراحی وب شما وجود دارد، استفاده توصیه‌های محصول مبتنی بر رفتار در زیرساخت‌های طراحی تا کار در CTA های پویا و بسیار مرتبط در هر بازدید از سایت جدید. ارائه عکس‌های متناسب و ویژگی‌های تعاملی که برای اهداف خاص جذاب هستند نیز می‌تواند راهی عالی برای بهینه‌سازی طراحی شما برای شخصی‌سازی باشد.

با توجه به اینکه شرکت‌هایی مانند آمازون و سایر وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک محبوب اکنون برای شخصی‌سازی بیش از حد تجهیز شده‌اند، بسیاری از خریداران اکنون انتظار و تقاضای تجربه‌ای متناسب با هر بازدید جدید دارند. این امر شخصی سازی را به بخشی جدایی ناپذیر از هر تلاش طراحی وب تبدیل می کند.

5 راه برای ارائه یک تجربه مثبت برای مشتری در تجارت الکترونیک

این بیماری همه گیر روند تغییر به سمت تجارت الکترونیک را تسریع کرد که همچنان در سطح جهانی رشد می کند. انتظار می‌رود فروش تجارت الکترونیک در سال جاری از 1 تریلیون دلار فراتر رود و تا سال 2026 به 5.1 تریلیون دلار در سراسر جهان برسد. امروزه، مصرف‌کنندگان گزینه‌های خرید آنلاین زیادی برای انتخاب دارند، که تجربه مشتری را به یک تمایز رقابتی کلیدی برای شرکت‌های تجارت الکترونیک تبدیل می‌کند.

تجربه مثبت مشتری به ایجاد روابط با مصرف کنندگان کمک می کند، وفاداری به برند را افزایش می دهد و اعتماد را تقویت می کند، که باعث کاهش ریزش مشتری و افزایش درآمد می شود. طبق تحقیقات Genesys، 70٪ از مصرف کنندگان می گویند که یک شرکت فقط به اندازه خدمات مشتری خود خوب است.

شرکت‌های تجارت الکترونیکی که خدمات بهتری به مشتریان ارائه نمی‌دهند، مشتریانی را خواهند داشت که آنها ترک می‌کنند و دیگر برنمی‌گردند. یک نظرسنجی توسط PwC نشان داد که در ایالات متحده، از هر سه مصرف‌کننده یک نفر (32%) می‌گویند که پس از یک تجربه بد، از برندی که دوستش دارد کنار می‌روند.

برای رونق در بازاری مملو از خرده فروشان الکترونیکی که برای سهم کیف پول رقابت می کنند، شرکت های تجارت الکترونیک باید مشتری مداری را در DNA خود ادغام کنند و با تمرکز بر افزایش تجربه مشتری برای ایجاد مشتریان شاد، راضی و وفادار عمل کنند.

شرکت‌های تجارت الکترونیک که به دنبال بهینه‌سازی تجربه مشتری هستند، باید نقاط اصطکاک احتمالی را در گشت و گذار مشتری از طریق موارد زیر حذف کنند:

1. سرمایه گذاری در یک تیم تجربه مشتری درجه یک

سرمایه گذاری بر روی پرسنل و آموزش یک تیم اختصاصی و انسانی تجربه مشتری، کلید ارائه تجربیات استثنایی مشتری است. گزارش PwC اشاره کرد که تعامل انسانی مهم است، و دریافتند که 82٪ از مصرف کنندگان ایالات متحده انتظار بیشتری در آینده خواهند داشت.

این تیم‌های تجربه اختصاصی نقشی حیاتی در شکل‌دهی به تجربه مشتری دارند. 79 درصد از مصرف کنندگان می گویند تجربه ای که یک شرکت ارائه می دهد به اندازه محصول یا خدمات آن مهم است.

مصرف کنندگان امروز انتظار تجربه های درخشان خرید از تجارت الکترونیک را دارند. این انتظار یک محرک کلیدی برای ایجاد یک تیم تجربه مشتری با تمرکز بر ارائه سطح بالایی از خدمات است که انتظارات مشتری را برآورده می کند و از آن فراتر می رود. بهینه‌سازی این نقطه تماس به مشتریان این امکان را می‌دهد تا با کارشناسان برند ارتباط برقرار کنند که می‌توانند به حل سریع، کارآمد و مؤثر مشکلات آنها کمک کنند که تعهد به ارائه تجربه مشتری با کیفیت بالا را نشان می‌دهد.

هنگامی که اعضای تیم تجربه مشتری بر پاسخگو بودن و حفظ روابط مثبت با مشتریان تمرکز می کنند، تجربه کلی مشتری را افزایش می دهد که می تواند فروش را افزایش دهد و به کسب و کارهای تجارت الکترونیک اجازه می دهد تا از رقبای خود بهتر عمل کنند.

2. استفاده از فناوری خدمات مشتری

ویژگی های سلف سرویس که اختلاف در تجربه مشتری را کاهش می دهد، می تواند به طور موثر توسط شرکت های تجارت الکترونیک برای افزایش رضایت مشتری به کار گرفته شود.

فن‌آوری‌های خدمات مشتری که سرعت و راحتی را فراهم می‌کنند، پاسخگویی را بهبود می‌بخشند و از تیم‌های تجربه مشتری پشتیبانی می‌کنند، و آنها را آزاد می گذارند تا به خریداران با مشکلات یا مسائل پیچیده‌تر کمک کنند.

خودکارسازی خدمات مشتری از طریق کانال تماس «چت زنده» برای خدمات مشتری 24 ساعته و ادغام یک پلتفرم اتوماسیون تجربه مشتری که برای سؤالات متداول طراحی شده است، به طور قابل توجهی زمان لازم برای حل یک مشکل را برای مشتری کاهش می‌دهد. هر دوی این ابزارها امکان پاسخگویی به سؤالات مشتری را فراهم می‌کنند. با کلیک یک دکمه یا از طریق یک چت سریع به طور رضایت بخشی حل می شود.

Browze، فواید این فناوری را تجربه کرد. بهبودهای اخیر در پلتفرم اتوماسیون تجربه مشتری سلف سرویس این شرکت به افزایش 30 درصدی رضایت مشتری از سال 2020 تا 2021 کمک کرد.

3. ارائه حمل و نقل رایگان

خرده فروشان الکترونیکی می توانند تجربه خرید را با ارائه ارسال رایگان به محض رسیدن به حداقل آستانه خرید، بهبود بخشند. روشی که مصرف کنندگان آن را مشتری پسندتر می دانند. اکثر مصرف کنندگان ایالات متحده انتظار تحویل رایگان با حداقل سفارش 25 تا 50 دلار را دارند و اگر ارسال رایگان ارائه نشود، سبد خرید خود را رها می کنند و به سمت رقیبی می روند که آن را ارائه می دهد.

تحویل گران قیمت یکی از بزرگترین دردسرهای مرتبط با خرید آنلاین است. یک گزارش جدید توسط RetailWeek، The CX Factor: 1000 مصرف‌کننده در مورد اینکه چه چیزی باعث روشن (و خاموش کردن) نام تجاری شما می‌شود، نشان داد که «بزرگ‌ترین نتیجه برای مصرف‌کنندگان، تحویل گران است، به طوری که 78 درصد از خریداران به این موضوع اشاره کردند. سه مشکل اصلی آنها هنگام خرید آنلاین."

4. ارائه بازگشت و بازپرداخت بدون دردسر

سیاست‌های بازگشت و بازپرداخت عوامل اصلی شکل‌دهی به تجربه مشتری هستند. بسیاری از خریداران قبل از خرید با یک خرده فروش الکترونیکی، سیاست های بازگشت و بازپرداخت را بررسی می کنند و از شرکت ها خرید نمی کنند مگر اینکه بازپرداخت و بازپرداخت بدون مشکل و بدون نگرانی ارائه کنند. فرآیند بازگشت و بازپرداخت صاف و یکپارچه برای راضی نگه داشتن خریداران و تبدیل آنها به مشتریان بازگشتی کلیدی است.

در یک مطالعه UPS که روندهای در حال تحول، ترجیحات و انتظارات خریداران آنلاین را مورد بررسی قرار می دهد، 73 درصد از مصرف کنندگان مورد بررسی گفتند که تجربه بازگشت کالا بر ادامه آن تأثیر می گذارد.

خرید الکترونیکی با یک خرده فروش همین مطالعه نشان داد که دلیل اصلی ذکر شده برای تجربه بازگشت ضعیف، تأخیر در دریافت بازپرداخت است. علاوه بر این، تحقیقات Klarna نشان داد که 84٪ از خریداران آنلاین پس از یک تجربه بازگشت بد به یک خرده فروش پشت می کنند.

شکی نیست که سیاست های بازگشت بدون ناامیدی کلید افزایش رضایت و وفاداری مشتری هستند. در واقع، Browze شاهد بهبود امتیاز رضایت مشتری خود از 50.5٪ در سال 2019 به 80.9٪ در سال 2020 پس از ارائه سیاست جدید بازپرداخت بدون دردسر توسط شرکت بود.

5. بهینه سازی برای موبایل

بیش از 290 میلیون کاربر تلفن هوشمند در ایالات متحده وجود دارد و بسیاری از این کاربران در حال خرید از طریق دستگاه های تلفن همراه خود هستند. طبق گفته Oberlo، تقریباً از هر چهار دلاری که امروزه برای خریدهای آنلاین خرج می شود، سه دلار از طریق دستگاه تلفن همراه انجام می شود.

این آمار یک مورد قانع کننده برای خرده فروشان الکترونیکی ایجاد می کند تا سایت های تجارت الکترونیک خود را برای بهبود تجربه خرید مصرف کننده در دستگاه های تلفن همراه بهینه کنند. این بدان معناست که مطمئن شوید وب سایت ها برای پیمایش آسان هستند و صفحات به سرعت در دستگاه های تلفن همراه بارگیری می شوند. داده های گوگل نشان می دهد که اگر یک سایت موبایل بیش از 3 ثانیه طول بکشد تا بارگذاری شود، 53 درصد از بازدیدهای وب سایت رها می شود.

با توجه به خرید بیشتر و بیشتر مصرف کنندگان از صفحه نمایش کوچک، برای مارک های تجارت الکترونیک بسیار مهم است که یک تجربه تلفن همراه جذاب و بصری ارائه دهند.

وقتی صحبت از خرید آنلاین می شود، مصرف کنندگان انتخاب های زیادی دارند. شرکت‌های تجارت الکترونیکی که می‌خواهند سهمی از کیف پول را به خود اختصاص دهند، باید از مشتری محوری استفاده کنند که اصطکاک و نقاط دردناک را از بین می‌برد تا تجربیات مثبت مشتری را ارائه دهد.

5. سئو را فراموش نکنید

طراحی یک وب سایت زیبا و کاربرپسند که تجربه ای استثنایی برای بازدیدکنندگان ارائه می دهد بسیار عالی است. وگرنه البته که اینکه مشتریان شما نمی توانند آن را پیدا کنند.

دیده شدن آنلاین نه تنها برای آسان کردن وب سایت شما برای یافتن آسان است، بلکه برای ارائه آن سایت در مقابل مشتریان در مواقعی که بیشتر به آن نیاز دارند، بسیار حیاتی است. با قرار دادن سئو سایت به بخش مرکزی استراتژی طراحی وب خود، می توانید به ارائه فشار مورد نیاز برای درخشش در موتورهای جستجو کمک کنید و نرخ تعامل کاربر را ایجاد کنید که آن را در بالاترین سطح نگه می دارد.

قابل درک است که اغلب بین کار طراحی وب و دنیای سئو فاصله وجود دارد، به طوری که بسیاری از طراحان وب سئو را به حوزه بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا می سپارند و بالعکس. با این حال، بسیاری از کارها وجود دارد که طراحان می توانند از همان ابتدا برای افزایش دید قدرتمند انجام دهند.

استفاده از اصول اولیه سئو در ایجاد عنوان، نوشتن عنوان تصویر، ایجاد زیر سر و حتی طراحی URL اغلب می تواند باعث افزایش سیگنال های رتبه بندی سایت و پتانسیل جستجو بلافاصله پس از راه اندازی شود. دانستن نحوه جدا کردن متن و محل کار کردن عناصر تعاملی در محتوا و ساختار صفحه نیز می تواند یک راه آسان اما موثر برای بهینه سازی آمادگی جستجو از همان ابتدا باشد.

صرف نظر از اینکه با طراحان با تجربه و ماهر کار می کنید یا برای اولین بار با سازندگان سایت کار می کنید، نادیده گرفتن سئو در فرآیند طراحی وب سایت شما با مسئولیت خودتان انجام می شود.

 

منبع Entrepreneur 

۶۱۸
۱۴۰۱/۷/۲۰